Rupert Murdoch ingyenes Netflix-riválisa Nagy-Britanniában

Rupert Murdoch Fox Corporation-je ingyenes, reklámokkal támogatott streamingplatformot indít Nagy-Britanniában, a Tubi nevű szolgáltatás a Netflix egyik versenytársaként érkezik.

A BBC szerint a Tubi platformot nem terheli előfizetési díj, ehelyett a bevételeket reklámok generálják majd. A Tubi már az Egyesült Államokban is működik, ahol gyorsan, havi szinten közel 80 millió aktív felhasználót vonzott. A brit változat több mint 20 ezer film és sorozat elérhetőségét ígéri, beleértve a brit, indiai és nigériai tartalmakat is, amelyeket olyan nagy stúdiók szolgáltatnak, mint a Disney, a Lionsgate, az NBCUniversal és a Sony Pictures Entertainment.

A Tubi eredetileg 2014-ben indult, és a Fox 2020-ban vásárolta meg 440 millió dollárért, célul kitűzve a fiatalabb közönség megszerzését. Murdoch már 1984 óta van jelen a brit médiapiacon a Sky tévécsatornával, és 2022-ben indította el a TalkTV-t, amely azonban nem érte el a Sky sikerét. Idén márciusban bejelentették, hogy a hagyományos műsorszórásnak vége, és a jövőben kizárólag az online platformokra összpontosítanak.

A Tubi kínálatában olyan sztárok filmjei is helyet kaphatnak, mint Lindsay Lohan, aki a kétezres évek egyik legismertebb Disney sztárja volt, és aki a botrányos évek után újra a csúcson lehet. Lohan, aki ma már 38 éves, az elmúlt években visszatért a filmekhez, és nemrégiben kiderült, hogy elkezdték forgatni a Jamie Lee Curtissel közös, ikonikus Nem férek a bőrödbe második részét. A színésznő viharos magánélete és szerfüggősége a kétezres évek egyik legnagyobb bulvártémája volt, de visszatérését az újságok és a rajongók egyaránt ünnepelték. Lohan egy évtized után, a 2022-es Netflixes Karácsony románc című filmben tűnt fel újra főszerepben, és 2024 márciusában a Az ír kívánság című filmben is láthattuk, mielőtt belevágott volna a Nem férek a bőrödbe folytatásának forgatásába.