Szalai Ádám a válogatott hiányosságairól és Marco Rossi jövőjéről beszélt, valamint egy új lottózó átadásán vett részt

Hosszabb távon a magyar labdarúgó-válogatott problémáit csak az utánpótlás-nevelés képes megoldani, véli Szalai Ádám, aki a németországi Európa-bajnokság kapcsán értékelte a nemzeti csapat teljesítményét és a csatársor hiányosságait.

Szalai Ádám, a magyar válogatott korábbi csapatkapitánya szerint a csoportkörben megszerzett három pont teljesen reális eredmény volt, tekintettel a svájci és a német válogatott erősségére. A mieink Svájctól és Németországtól kaptak ki, majd Skóciát legyőzve zárták a csoportkört, de ez nem volt elegendő a továbbjutáshoz. Az angolok döntetlenje Szlovénia ellen és Portugália veresége Grúziától megváltoztatta a továbbjutási esélyeket. Szalai hangsúlyozta, hogy a válogatott jövője nem csak a szövetségi kapitány személyétől függ, hanem az utánpótlás-nevelés eredményességétől is. A Sportállamtitkárság Labdarúgó Módszertani Központjában dolgozó exfutballista szerint több fiatal labdarúgóra van szükség, akik az NB I-ben és külföldön is megállják a helyüket. Szalai kiemelte, hogy a támadósorban egyértelmű hiányosságok mutatkoztak a keret összeállításánál, és fontos cél, hogy ez a helyzet mihamarabb pozitív irányba változzon.

A volt csapatkapitányt a Marco Rossi szövetségi kapitány jövőjével kapcsolatos pletykákról is kérdezték, de Szalai nem kívánta kommentálni, hogy Rossi marad-e vagy távozik, hangsúlyozva, hogy ez idővel megválaszolódik. Szalai szerint nem az ő feladata megmondani, hogy Rossi maradjon-e vagy sem, és hozzátette, hogy a kapitány maga fogja megválaszolni ezt a kérdést.

Szalai Ádám elárulta, hogy nem látogatott el Németországba az Európa-bajnokság alatt, de otthonról figyelemmel kísérte a tornát, és két válogatott – az osztrákok és a spanyolok – teljesítménye okozott számára kellemes meglepetést. Spanyolországot a végső győzelemre is esélyesnek tartja.

Az interjú apropóját a Szerencsejáték Zrt. által bemutatott új mintaüzlet átadása adta, ahol Szalai Ádám a cég reklámarcaként vett részt. Az üzletben önkiszolgáló sportfogadási megoldások és újgenerációs terminálok találhatók, de a személyes kiszolgálás lehetősége is megmaradt. Mager Andrea, a Szerencsejáték Zrt. elnök-vezérigazgatója és Bánhegyi Zsófia, a cég kereskedelmi igazgatója a jövőbeli fejlesztésekről és a digitális térnyerésről beszéltek, hangsúlyozva, hogy a játékosok és értékesítők visszajelzései alapján alakították ki az üzletet, amely a jövőben közösségi térként is funkcionálhat.

A Szerencsejáték Zrt. a magyar labdarúgó-válogatott korábbi csapatkapitányával, Szalai Ádámmal mutatta be az új zászlóshajóját, egy digitalizált lottózót. Az állami vállalat célja, hogy minden ötödik magyart még az idén elérjen. Az új üzlet egyben válasz arra, hogy milyen lesz a jövő lottózója, amit egyben egy élménycentrumként álmodtak meg nagyjából két évvel ezelőtt. A Szerencsejáték Zrt. teljes árbevételének (2023-ban 978 milliárd forint volt ez az összeg, míg az adózott eredmény 39,6 milliárd forint) mintegy 70 százaléka a kiskereskedelmi értékesítőhálózathoz köthető, évi kétszámjegyű forgalombővülést elkönyvelve az elmúlt három esztendőben, amely idén is folytatódott 11 százalékos növekedéssel a tavalyi év azonos időszakát tekintve. Az állami tulajdonú vállalat mára mind az árbevétel, mind az adózás szempontjából a top10-be tartozik Magyarországon.

A most átadott üzlet egyébként azért is speciális, mert önkiszolgáló, digitalizált pultok segítik a vásárlókat, és nagy hangsúlyt fektettek az akadálymentesítésre, valamint a plakát- és papírmentesítésre is. Kiemelte azt is, hogy 7400 értékesítési ponttal rendelkezik a Szerencsejáték Zrt. kiskereskedelmi hálózata, amelyben 17 ezer értékesítési kolléga dolgozik. Bánhegyi Zsófia arról beszélt, hogy a Szerencsejáték Zrt. megújította a kereskedelmi stratégiáját, amelynek eredményeként számos fejlesztést hajtanak végre. Ezek egy részét a földi kereskedelemben, egy másikat pedig a digitalizációterületén. Évente 5 millió magyar ember legalább egy alkalommal bemegy egy lottózóba, ezért akarják folyamatosan fejleszteni, modernizálni a kiskereskedelmi hálózatot, emellett adatvezérelt, személyre szabott játéklehetőségeket kínálnak azoknak, akiknek már van játékoskártyája. Jelenleg 1,5 millió vásárló rendelkezik ilyen regisztrációval, az idei cél a 2 millió fő. Ehhez tartozik még, hogy egy új applikációt is elindított a Szerencsejáték Zrt., ami a Tippmix-játékhoz nyújt majd segítséget, követve a digitális térnyerést és áttörést, kiemelten kezelve a virtuális sportfogadást.