Budapest luxusa megfizethető, állítja Orbán Ráhel

Orbán Ráhel szerint a klasszikus nyugat-európai úti célok mára megfizethetetlenné váltak, ami előnyös helyzetbe hozhatja a megfizethető luxusszínvonalat kínáló budapesti szolgáltatókat. A BDPST Group kreatívigazgatója, aki nemcsak Orbán Viktor lánya és Tiborcz István felesége, hanem a BDPST Group kreatívigazgatója is, a Trend FM Turizmus.com című műsorában beszélt arról, hogy a turisták egyre inkább keresik a rejtett kincseket, mint amilyen Budapest is.

Orbán Ráhel kiemelte, hogy a magyar főváros az elérhető luxust kínálja, számos vonzerővel, a Duna partjától kezdve az épített örökségen át a változatos éttermi kínálatig és a megújuló kulturális attrakciókig. Budapest turizmusának fejlesztésében már nem a látogatók számának növelése a cél, hanem a turisták összetételének javítása, hogy a város ne csak olcsó desztinációként vagy bulihelyszínként legyen ismert.

A BDPST Koncept által tervezett Dorothea hotelről szólva Orbán Ráhel elmondta, hogy bár nem luxusszálloda, mégis az elérhető luxust képviseli. Dizájnjában és élményében versenytársaihoz mérhető, de árban jelentősen alacsonyabb, mint a nyugat-európai ötcsillagos hotelek.

"Egy ugyanilyen színvonalú és lokációjú szállodáért Párizsban ma egy nullával többet kell fizetni" – hívta fel a figyelmet Orbán Ráhel.

A luxusvásárlás lehetőségének hiánya Budapesten egy olyan terület, amely fejlesztésre szorul. Orbán Ráhel szerint ez nem csak a vásárlást, hanem a vásárlási élményt, a kirakatnézegetést és a szép üzletek felkeresését is magában foglalná, ami meghosszabbítaná a turisták tartózkodási idejét és jelentős pluszbevételt hozna az országnak. A Forbes idei listáján az üzleti élet kategóriában negyedik helyezett kreatívigazgató korábban is beszélt már a luxusvásárlás hiányáról, és dicsérte a fővárosi tömegközlekedést.

Orbán Ráhel szerint Magyarország turizmusát két részre, Budapestre és a többi hazai desztinációira osztva érdemes vizsgálni. Budapest versenyelőnyei közé tartozik a gazdag szállodai kínálat és a változatos éttermi paletta, amelyek sokszínűsége versenyelőnyt biztosít Prágával és Béccsel szemben. Emellett a biztonság is kiemelkedő jellemző, amit a hozzánk érkezők kivétel nélkül kiemelnek.

Rengeteg kulturális intézményünk van, köztük az olyan kicsi és könnyen befogadható gyöngyszemek, mint a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ, valamint a stadionjainkat akár háromszor is megtöltő sztárelőadók és a Forma-1, amelyek alkalmasak a jól költő turisták vonzására.

A Dorothea Hotel kapcsán Orbán Ráhel elárulta, hogy a projekt 2015-ben került hozzájuk, és eredetileg a Renaissance márkával volt szerződésük, de sikerült meggyőzniük a Marriott szállodaláncot arról, hogy Budapest sokkal többre hivatott annál, hogy központi helyszínére egy négycsillagos businessmárkát tegyenek. Az Autograph Collection márkára váltás létjogosultságát azóta igazolta, hogy a híres nyugati desztinációk megfizethetetlenné válása miatt egyre többen keresik az olyan új, rejtett kincsként értékelt desztinációkat, mint Budapest.

„A Dorothea még nincs kész, a jövőben a szálloda és a benne lévő éttermek helyzetét egyaránt szeretnénk megszilárdítani” – mondta Orbán Ráhel, hangsúlyozva, hogy az Autograph Collection márkával való együttműködés lehetőséget ad az alkotásra és a saját arculat megalkotására. Az interjúban egyébként azt is elmondta, a nyár végén kezdődik a Gellért Hotel felújítása.

A turisztikai szakember beszélt a ferihegyi reptér megvásárlásáról is, hangsúlyozva, hogy egy reptérnek méltónak kell lennie arra, hogy ez legyen a kapu, ahol a turisták először megérkeznek Magyarországra. A reptér állami felvásárlását a korábbi tulajdonos által elmaradt fejlesztések indokolták, és Orbán Ráhel szerint szükség van közös erőfeszítésekre, mint például a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által végzett munka, amely külföldi médiavásárlást és influenszerek meghívását is magában foglalja. Az MTÜ szervezésében május végén járt Budapesten egy csapat a világ legnagyobb eléréssel rendelkező influenszerei közül, ami jelentős reklámot generált a helyi kisvállalkozásoknak is.