Wizz Air járatkésések Olaszországban: Utasok várnak a budapesti indulásra

Milánóban és Bariban is több mint harminc utas reménykedik abban, hogy a Wizz Air járata végre elindul Budapestre, miután a gépeik indulási ideje többször is módosult. A kormányhivatal szerdán bejelentette, hogy hatósági ellenőrzést indított több légitársasággal, köztük a Wizz Air-rel, jelentős járatkésések miatt.

Egy olvasó beszámolója szerint június 26-án utaztak ki Milánóba, reggeli érkezéssel és esti indulással, azonban még pénteken is ott rekedtek, és az indulásuk időpontja már többször módosult. A Wizz Air szállást biztosított számukra egy hotelben, de a következő napon nem tudták megoldani a szállodától a reptérre való transzfert.

Voltak, akik egyáltalán nem kaptak szállást, és eltérő információkat kaptak a járatuk indulásáról a légitársaság központi telefonszámán és applikációján keresztül. A Wizz Air a viharos időjárást okolta a milánói járat csütörtöki átütemezéséért, és állítása szerint minden érintett utasról gondoskodtak szállás és étkezési utalvány felajánlásával.

A légitársaság szerint hat utas maradt le a reggeli járatról, akiknek térítésmentesen átfoglalták a jegyüket egy esti járatra, és további egy éjszakára szállást biztosítottak számukra. Az olvasó szerint azonban még pénteken is harmincan vártak a budapesti indulásra, ellentétben a Wizz Air állításával, miszerint csak hatan maradtak le. A Wizz Airt kerestük a fentiekkel kapcsolatban, válaszukra várunk.

Az Utazómajom egyik olvasója szerint a WizzAir gépe több mint 24 órát késett. A járat eredetileg 22:30-kor indult volna vissza Magyarországra, azonban az utasokat először arról értesítették, hogy csak éjfélkor tudnak felszállni, majd később a következő nap reggel 8:13-ra módosult az indulás. A transzfert reggel 5:00-ra ígérték, de az nem érkezett meg, és a légitársaság utólagos emailjében arra kérte az utasokat, hogy saját maguk intézzék a transzfert, amelynek költségét a Wizz Air megtéríti, ha azt észszerűnek találja. A gép azonban az utasok nélkül elindult, és a konzulátus segítségével taxival jutottak ki a repülőtérre.

A WizzAir végül átfoglalta az utasokat a W62336-os esti 21:50-es járatra, de ismételt késések után csak június 28 hajnal 2:10-kor, majd újabb módosítással 3:20-kor tudtak elindulni Budapest felé. Az utasok 24 óra alatt 2 x 15€ értékű étkezési kupont kaptak, illetve a hotelben biztosítottak számukra reggelit. Az Economx is beszámolt arról, hogy hivatalból hatósági ellenőrzést indított a Ryanair, a Wizzair, a SunExpress és a Eurowings légitársaságokkal szemben Budapest Főváros Kormányhivatala az utóbbi napokban tapasztalt jelentős járatkésesek kapcsán.

Bariból Budapestre tartó Wizz Air járat is hasonló problémákkal küzdött. Az Index olvasója szerint a csütörtök esti járat eleinte három óra késéssel indult volna, majd a mintegy 240 utast tájékoztatták, hogy a gép csak másnap este száll fel. Az éjszakára ígért szállást azonban nem kapták meg, és a járatot végül törölték, így az utasok szállás és tájékoztatás nélkül maradtak a reptéren. Az utasok nem csak tájékoztatás, de bőröndök nélkül is maradtak, és az eredeti gépük üresen tért vissza Budapestre, míg az utasok saját költségen próbáltak hazajutni. Az Utazómajom szerint a Wizz Air kétszer 15 euró értékű étkezési kupont adott a 24 óra alatt az utasoknak, illetve a hotelben kaptak reggelit.

A történtekkel kapcsolatban kerestük a Wizz Airt, válaszukat még várjuk.

Csütörtök éjjel nem csak Milánóból és Bariból nem tudtak a kívánt úticélhoz eljutni a Wizz Air utasai, hanem a Ryanair Palermóba és Algheróba induló járataira vásárolt jegyet birtokló utasok is a budapesti Liszt Ferenc repülőtéren töltötték az éjszakát. A Ryanair 19:30-kor Palermóba induló járatával (FR2020) szeretett volna másodmagával elutazni egy olvasónk, de már Ferihegyre megérkezve feltűnt nekik, hogy rengetegen várakoznak a repülőtéren. A tömeget eleinte a turistaszezon miatt indokolták, azonban idővel egyre több járatnál kezdtek kiírni késéseket. Majd éjfél körül, csaknem hat óra várakozás után megérkezett egy busz, és az utasok elkezdhettek beszállni, de a gépen ülve végül nem indultak el. Hajnali 1-2 óra körül leszállították az utasokat a gépről, és egy busszal vissza vitték őket a terminálba, ahol kiderült, hogy nem csak ennek a járatnak az utasai jártak rosszul, ugyanis a Ryanair Alghero-Budapest járattal is hasonló gondok akadtak.

Az utóbbi hetekben több légitársaság járata is nagy késésekkel indult Budapestről. Legutóbb a futballdrukkerek körében okozott kellemetlenséget, amikor lemaradtak a stuttgarti meccsről. Az Eurowings légitársaság Stuttgartból induló járata mintegy háromórás késéssel érkezett meg Budapestre, és az utasok beszállása után kiderült, hogy a résidő miatt nem tud időben elindulni. Ezért több utas úgy döntött, nem utazik el, és Budapesten követte a skót–magyar meccset. A Wizz Air járatcsúszása is sok magyar szurkolót érintett. A légitársaság június 15-én induló Budapest–Dortmund-járatának felszállása két órát késett. A repülőgép utasai közül csaknem ötvenen a magyar válogatott Svájc elleni, kölni Eb-meccsére utaztak. A gép végül másfél órás késéssel szállt le Dortmundban.

A Ryanair Barcelonából Budapestre tartó gépének utasai ennél is nagyobb problémába ütköztek vasárnap, ugyanis nemcsak az eredeti járatot, de a mentesítőt is törölték. Egyes utasoknak emiatt 24 órát kellett várakozniuk Barcelonában. Arról, hogy az uniós jogszabályok alapján milyen jogaik vannak az utasoknak abban az esetben, ha törölték a járatukat, itt írtunk bővebben.