A Toyota Magyarországon bemutatja a 22 millió forintos GR Yaris-t

A Toyota Magyarországra hozta a felfrissített GR Yaris-t, amely nagyobb teljesítményt ígér az elődhöz képest, és mostantól automata váltóval is kapható.

A Toyota GR Yaris már Európában is bizonyított, ahol 99 százalékos vásárlói elégedettséget ért el, és több mint 18 ezer darabot adtak el belőle. Magyarországon a kézi váltós alapmodell 19,5 millió forintba kerül, míg a magas felszereltségű automata változatért 22 millió forintot kell fizetni.

Az eredeti GR Yaris három évvel ezelőtt 12,4 millió forintos áron jelent meg a magyar piacon, az utolsó kifutó példányokat pedig 17-18,5 millió forintért kínálták. A 22 millió forintos ár még nem a csúcs, hiszen hamarosan érkeznek a még drágább, limitált szériás új GR Yaris modellek, mint például az Ogier Edition és a Rovanperä Edition, amelyekből mindössze 100-100 darabot gyártanak.

A faceliftes GR Yaris elsősorban az új első lökhárító nagyobb méretű légbeömlőivel, az új hűtőráccsal és az átdolgozott hátsó lámpákkal különböztethető meg az elődjétől. A műszerfal is megújult, a szélső légbeömlők köralakúak lettek, a kormány mögött pedig egy 12,3 colos digitális műszeregység található. Az infotainment kijelző új borítást kapott és a sofőr felé fordították.

A vezetési pozíció magasságát 2,5 centiméterrel csökkentették, és újdonságként a hatfokozatú kéziváltó mellett egy nyolcfokozatú automata sportváltó is elérhető, valamint rajtelektronika is bekerült a kínálatba. A GR Yaris 1618 köbcentiméteres 3 hengeres turbós benzinmotorja 6500-as fordulaton 280 lóerőt, 3250 és 4600 fordulat között pedig 390 Nm-es csúcsnyomatékot produkál.

A japán piacra szánt változat még erősebb, 300 lóerős és 400 Nm nyomatékú, ami hasonlatos a GR Corolla teljesítményéhez, amelyet Magyarországon sajnos nem forgalmaznak. A GR Yaris méretei 4 méter hosszúságú, 1,8 méter széles, 1,46 méter magas és 2,56 méteres tengelytávolságú, tömege pedig kiviteltől függően 1280-1300 kilogramm.

A pontos menetteljesítményekről még nincsenek információk, de a kifutó verzió 5,5 másodperc alatt gyorsult 0-ról 100 km/h-ra, és 230 km/h volt a végsebessége. A fékrendszerről elöl 356, hátul 297 milliméteres 4, illetve 2 dugattyús fékek gondoskodnak, a kerekeken pedig 225/40 ZR18-as Michelin Pilot Sport 4S gumik találhatók.