Az MVM informatikai átállása: Online is diktálható lesz a villanyóra állása

Az MVM közleménye szerint a korábbi tájékoztatással ellentétben, a számlázási rendszer két héten át tartó leállása ellenére is lehetővé teszik az online villanyóra állás diktálását. Az átállás az E.ON Áramszolgáltató Kft. beolvadása miatt szükséges, amelynek eredményeképp az MVM Next válik az ország egyetlen árampiaci egyetemes szolgáltatójává.

Az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. és az E.ON közötti átállás jelentős informatikai kihívásokkal jár, amelyek miatt az áramügyintézés korlátozottan lesz elérhető 2024. június 28-ától kezdődően körülbelül két héten át. Ez érinti az E.ON-tól érkező ügyfeleket, valamint azokat az MVM ügyfeleket is, akik korábban az Elmű–Émász ügyfelei voltak. A korlátozás alatt a személyes, telefonos, online és mobilapplikációs ügyfélszolgálati lehetőségek is korlátozottan lesznek elérhetőek. Minden érintett ügyfél részletes tájékoztatót kapott a változásokról. Fontos megjegyezni, hogy a földgázszolgáltatáshoz kapcsolódó ügyintézés nem érintett az informatikai fejlesztésekben.

A soron kívüli fejlesztésnek köszönhetően azonban az MVM lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az áramszámlázási rendszerek leállítása alatt is diktálhassák villanyóra állásukat az mvmnext.hu/irasos weboldalon keresztül, regisztráció nélkül is. Az átállás miatt az első MVM Next számlák később érkeznek majd, és a fizetési határidők is módosulnak.

Az előre fizetős mérővel rendelkező ügyfeleknek kiemelten fontos, hogy időben gondoskodjanak villanyórájuk feltöltéséről. Az E.ON-tól érkező ügyfelek 2024. június 27. 20:00 óráig online, illetve 2024. június 28. 16:00 óráig feltöltőpontokon vásárolhatnak feltöltőkódot. Az MVM ügyfelei, akik korábban az Elmű–Émász ügyfelei voltak, 2024. július 1. 15:30-ig tudnak feltöltőkódot vásárolni. Az átállás ideje alatt, körülbelül két héten át nem lesz lehetőség feltöltőkód vásárlására.

Az MVM online ügyfélszolgálata és mobilapplikációja az átállást követően is rendelkezésre áll majd az ügyfelek számára, ahol az egyetemes szolgáltatás keretében az energiaügyeket egy helyen lehet majd intézni. Az E.ON-tól érkező ügyfelek számára a személyes ügyintézés lehetősége bővül, hiszen az MVM több mint 200 helyen kínál majd személyes ügyfélszolgálati pontokat. Az ügyintézési helyszínek részben változni fognak, az E.ON ügyfélszolgálati irodái helyett új helyszíneken lesznek elérhetőek.

Az egyetemes szolgáltató változása a Dunántúlon és az OPUS TITÁSZ áramhálózati elosztó területén élő tiszántúli ügyfeleket is érinti. Az áramhálózat üzemeltetése azonban nem változik, a Dunántúlon, Budapesten és Pest megyében az E.ON, a Tiszántúlon az OPUS TITÁSZ marad a felelős. A mérők éves személyes leolvasását továbbra is az E.ON végzi a Dunántúlon.

Az MVM és az E.ON munkatársai keményen dolgoznak a zavartalan átállás érdekében, de kisebb kellemetlenségek előfordulhatnak. Az ügyfelek megértését és türelmét kérik, minden fontos információ elérhető az MVM Next weboldalán.