Budapestet népszerűsítő imázsfilm készült

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) új imázsfilmjével a nemzetközi turistákat szeretné Budapestre csábítani, amelyet egy nagyszabású filmforgatás keretében, influenszerek bevonásával készítettek el.

Elkészült a Magyar Turisztikai Ügynökség legújabb, Budapestet bemutató imázsfilmje, amelyet 2024 májusában egy háromnapos influenszer média trip keretében rögzítettek a fővárosban. A Budapest Influencer Trip során közel 100 fős stáb és 5 drón követte a világszinten is jelentős, többmilliós követőtáborral rendelkező 50 influenszer minden lépését. A tartalomgyártók több mint 1000 Instagram sztoriban, 900 bejegyzésben és 200-nál is több TikTok videóban osztották meg személyes élményeiket Budapestről.

Az MTÜ szerint a kampány során közel 340 millió felhasználó kaphatott képet a főváros megújult turisztikai és kulináris kínálatáról, unikális helyszíneiről és felejthetetlen programlehetőségeiről 150 országból. Az influenszerekkel készült imázsfilm célja, hogy tovább élénkítse a budapesti foglalások számát és megerősítse Magyarország pozícióját a vezető úti célok térképén.

A kampány hatására Budapesten 20 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma, az Amerikai Egyesült Államokból 54 százalékkal több vendégéjszakát, míg az Egyesült Arab Emirátusokból 40 százalékkal több foglalást regisztráltak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központban a tavalyi év azonos időszakához képest.

A Magyar Turisztikai Ügynökség a 25-40 éves korosztályt célozta meg a kampánnyal, és a nemzetközi trendeknek megfelelően olyan véleményvezérek érkeztek Magyarországra, akik a magyar turizmus számára legfontosabb küldőországok piacain, valamint a nagy növekedési potenciálú tengerentúli országokban rendelkeznek jelentős követői bázissal.

Az MTÜ nem árulta el, hogy pontosan mennyi közpénzt költött el a rendezvénysorozatra és az imázsfilmre, de a közleményük szerint a befektetés megtérült a turisták számának növekedésével. Az új imázsfilm különböző vágataival az év során számos platformon találkozhatnak a potenciális turisták.