Önálló életre kelt az Apple Pay, tömegesen von le pénzt az emberektől

Több olvasó jelezte, hogy az Apple Pay váratlanul és indokolatlanul többszörös tranzakciókat hajtott végre, amelyek során különböző összegeket vontak le a felhasználók számláiról.

Az érintettek közül volt, aki kétszer 990 forintos, majd egy 1990 forintos levonást tapasztalt, míg egy másik esetben 2390 és 2990 forintos terhelésekről számoltak be. Az ügyfelek az OTP Bankhoz fordultak panaszaikkal, ahol tájékoztatást kaptak arról, hogy a probléma az Apple-nél merült fel, és hogy a bankot „százával hívják” az ügyben érintett ügyfelek. Az Index is értesítette az OTP-t a történtekről, és válaszukra várva frissíteni fogják a cikket. Az érintett felhasználókat arra kérik, hogy ha hasonló problémát tapasztaltak, osszák meg történetüket.

A probléma azonban nem csak az OTP ügyfeleit érinti, hanem szinte az összes magyar bankot, beleértve az Erste Bankot, az MBH-t, a Raiffeisen Bankot, és még a Revolut felhasználókat is. Egyes esetekben az érintettek számláiról akár 22 ezer forintot is levontak anélkül, hogy bármit is vásároltak volna. Nyáry Krisztián író például arról számolt be, hogy tőle 22 ezret vontak le az UniCrediten keresztül, és emiatt korlátozta a kártya limitjét.

Az OTP Bank szakemberei haladéktalanul megtették a szükséges intézkedéseket, és felvették a kapcsolatot az Apple-lel a probléma megoldása érdekében. Egyes ügyfelek arról számoltak be, hogy az Apple részéről indult levonások miatt kénytelenek voltak blokkolni a kártyájukat, mivel az online limit csökkentése ellenére is folytatódtak a jogtalan terhelések.

Az érintett bankok már tudnak a problémáról, és több esetben nehezen elérhetővé vált a telebanki szolgáltatás a nagy érdeklődés miatt. Az ügyfeleket arra kérik, hogy aki hasonló problémát észlelt, az haladéktalanul jelentkezzen a bankjánál, és tegyen panaszt a történtek miatt.

Az Index beszámolója szerint volt olyan felhasználó, akitől mindössze pár perc alatt 74 tranzakció ment végbe, és 550 ezer forintot vontak le. Egy másik olvasó 20 percen belül 8 tranzakcióban 80 000 forintot veszített, mire sikerült letiltani a kártyáját. Az Apple Support oldalán a számlázott tranzakciók közt természetesen egyik sem látszik, az Apple Supportot elérni nem lehet, ütemezett visszahívást tudtak kérni csütörtök délután 2-re. Az OTP telefonos elérhetősége is nehezített, egy óra várakozás után sokan feladták a próbálkozást.

Az OTP Bankon kívül az UniCredit, az Erste, a Raiffeisen és az MBH ügyfelei, valamint Revolut-felhasználók is érintettek. A Raiffeisen honlapján és az MBH Bank tájékoztatása szerint egy külső technikai probléma miatt az Apple alkalmazásboltja tévesen megterhelhette egyes ügyfelek bankkártyáit. Mindkét bank jelezte, hogy felvették a kapcsolatot az Apple illetékeseivel, és a probléma megoldása folyamatban van. Az MBH Bank hozzátette, hogy a téves tranzakciók jóváírásáról később tájékoztatják ügyfeleiket, és köszönik türelmüket.