A magyarok ideális televízióválasztása: Nagy képernyő és csúcstechnológia

A sportesemények hatására nő a televíziók iránti kereslet Magyarországon, az LG felmérése szerint a magyarok nagyméretű és kiemelkedő képmegjelenítésű készülékeket részesítenének előnyben, ha nem kellene anyagi korlátokkal számolniuk.

Az LG Magyarország által végzett országosan reprezentatív felmérésből kiderül, hogy a magyarok jelentős része a nagy sportesemények idején szeretne új televíziót vásárolni. Török Tamás, az LG hazai szórakoztató elektronikai értékesítési vezetője szerint különösen az OLED televíziók és a legalább 65 collos képátlójú készülékek iránt mutatkozik nagy kereslet, és a vállalat mintegy 20 százalékos keresletnövekedést vár az OLED tévék terén az elmúlt évhez képest.

A felmérés eredményei szerint a magyarok negyede 1–3 éve frissítette televízióját, míg közel ugyanennyien 3-5 évvel ezelőtt tettek így. Egytizedük több mint 9 éve nem vásárolt új készüléket, és 7 százalékuknak egyáltalán nincs tévéje.

A legtöbb magyar a középkategóriás, 100 000 és 200 000 forint közötti árfekvésű televíziókat részesíti előnyben, de jelentős részük, 29 százalékuk az olcsóbb, 100 000 forint alatti készülékeket választja. Mindössze 1 százalékuk engedheti meg magának, hogy 1 000 000 forintnál drágábban vásároljon tévét.

A választási szempontok tekintetében az ár a legfontosabb, amit a funkciók, tulajdonságok és a kijelzőtechnológia követ. A képernyőméret és a márka kevésbé döntő, míg a formatervezés és dizájn a legkevésbé fontos tényező a magyar vásárlók számára.

Az életkor is befolyásolja a választási szempontokat: a 30–39 évesek számára az ár a legfontosabb, míg az 50–59 éveseknél a márka is jelentős szerepet játszik. 7 százalékuk számára a márka egyáltalán nem fontos, és elvből nem vásárolnak tévét.

Ha anyagi korlátok nélkül választhatnának, a magyarok közel negyede 77-100 hüvelyk közötti képátlójú kijelzőt választana, és a falra szerelné. A második legnépszerűbb méret a 50–65 hüvelykes kategória, és 18 százalékuk akár 100 hüvelykesnél is nagyobb készüléket választana. Minden tizedik válaszadó saját moziszobát alakítana ki, ha megtehetné.

A magyarok többségének LCD / LED televíziója van, az OLED tévék a második legnépszerűbbek. 5 százalék még mindig képcsöves készüléket használ, ami főleg az idősebb, diplomával nem rendelkező rétegben jellemző. A felbontás tekintetében a válaszadók több mint harmada rendelkezik Full HD, 27 százalékuk 4K televízióval, míg 18 százalékuk nem tudja, milyen felbontású a készüléke.

A magyarok továbbra is elsősorban tévéműsorok nézésére használják a tévéiket, a streaming és a YouTube kevésbé jellemző. A telefon képernyőjének kivetítése, a sportközvetítések és a gaming is népszerű funkciók. Az applikációk, mint a TikTok, online játékok és böngészés kevésbé használtak a tévétulajdonosok körében.

A tévéműsorokat inkább a nők, míg a streamelést és a YouTube-ozást a férfiak részesítik előnyben. A férfiak körében gyakoribb a játék és a sportközvetítések nézése is. Az idősebb korosztály több tévéműsort néz, míg a fiatalabbak inkább streamelnek.