A Hyundai Ioniq 5 N – Michelisz Norbi tesztje

A Hyundai sportrészlege egyedülálló elektromos autót alkotott, amelyet Michelisz Norbi társaságában próbáltunk ki. A Hyundai Ioniq 5 N nem csak erőteljes, hanem olyan extrákkal is rendelkezik, amelyek eddig csak a benzines hot hatchekre voltak jellemzőek.

A Hyundai Ioniq 5 N egy olyan elektromos autó, amely a sportos külső mellett olyan különlegességeket is magában hordoz, mint a durrogó hanghatások és a gázfröccsöket utánzó funkciók. A 600 lóerő feletti teljesítményű modell egyedülálló a piacon, és Michelisz Norbi segítségével teszteltük a gyakorlati képességeit.

Az Ioniq 5 N sportos megjelenését egyedi lökhárítók, N logók, fekete típusjelzések, piros dekorelemek, nagy kerekek, speciális légterelők és hátsó diffúzor jellemzi. Az ültetett futómű 2 centiméterrel csökkenti a magasságot, míg a szélesség 5, a hosszúság pedig 8 centiméterrel nőtt az alapmodellhez képest.

Az utastérben sportülések, kék dekorelemek és varrások találhatók, a helykínálat pedig kényelmes utazást biztosít öt személy számára. Az extrák között szerepel a fényezés, az 1 millió forintos Plus csomag, amely szarvasbőr kárpitot, szellőztethető első üléseket és hatalmas panoráma üvegtetőt tartalmaz.

A hátsó ülések sínen tologathatók, és a frunk helyét a hangrendszer foglalja el, ami miatt a töltőkábeleknek nincs külön tárolóhelyük.

Az Ioniq 5 N első villanymotorja 226 lóerőt és 365 Nm-t, a hátsó pedig 383 lóerővel és 408 Nm-rel rendelkezik. A kormányon található piros gomb megnyomásával a teljesítmény 650 lóerőre és 770 Nm-re növelhető, de ez a csúcsteljesítmény csak 10 másodpercig áll rendelkezésre.

A hűtőrendszer, az extra fékhűtés, a tovább merevített karosszéria és a 21 colos könnyűfém-felni is hozzájárulnak a kiváló teljesítményhez. A 650 lóerős csúcsteljesítményt követően a rendszernek 10 másodpercig pihennie kell, és a maximális teljesítmény lehívásához 30 százalék feletti akkumulátortöltöttség szükséges.

Az Ioniq 5 N csendes alaphelyzetben is utazható, de a kormányon és az érintőkijelzőn található gombok segítségével változatos hangzást produkálhatunk. A váltási élményt szimulált váltások és a kormány mögötti fülek segítik.

A rajtelektronika háromféle tapadási szintet támogat, és 3,4 másodperces 0-100-as gyorsulást tesz lehetővé. A végsebesség 260 km/h-ra van korlátozva, és a féktárcsák mérete 345-ről 400, illetve 360 milliméterre nőtt.

Az erőelosztás 11 fokozatban állítható, és az adaptív futómű kanyargós útszakaszokon automatikusan keményebb csillapítást kínál. Az N-es csapat elektromos sperrdifit és közvetlenebb kormányzást is biztosított, ami élvezetessé teszi a vezetést.

A hatótáv versenypályás tempó mellett körülbelül 130 kilométer, de ésszel vezetve akár 350-400 kilométer is elérhető. Az akkumulátor 84 kWh kapacitású, és maximum 240 kW-tal tölthető.

Az Ioniq 5 N ára 29 millió forint, ami versenyképes a Kia EV6 GT és a Ford Mustang Mach-E GT árához képest. A garancia 5 év, kilométer korlátozás nélkül.