Egészségbiztosítások iránti növekvő igény a magyar munkavállalók körében

Egyre több magyar munkavállaló számít arra, hogy munkahelye egészségbiztosítási lehetőséget biztosítson számukra, mivel sok egészségügyi problémára nem találnak megoldást az állami egészségügyi rendszeren belül.

Oláh Attila, a Groupama Biztosító vállalati személybiztosítási és egészségbiztosítási vezetője szerint a munkáltatók versenyhátrányba kerülhetnek, ha nem kínálnak egészségügyi csomagot a dolgozóiknak. A cégek rájöttek, hogy csoportosan kedvezőbb áron juthatnak hozzá a különböző egészségügyi szolgáltatásokhoz, így a dolgozók is olyan kezelésekhez férhetnek hozzá, amelyeket egyébként nem tudnának megfizetni.

A Groupama Biztosítónál tapasztalatok szerint már a vállalatok maguk kezdeményezik az együttműködést, amikor éves dolgozói juttatási csomagjaikat állítják össze. Ez a tendencia nem csak a nagyvállalatokra, hanem a kisebb, 40-50 főt foglalkoztató vállalkozásokra is érvényes.

Oláh Attila kiemelte, hogy a 0-24 órás orvosi call center szolgáltatás különösen hasznos lehet a munkavállalók számára, hiszen így bármikor kaphatnak segítséget, például egy lelet értelmezésében. A biztosítási csomagokban különböző diagnosztikai szolgáltatások is elérhetők, a röntgentől kezdve a laborvizsgálatokig.

A rendszeres szűrések szintén fontosak, mivel az orvosok így időben felismerhetik és kezelhetik a problémákat, amit az állami szektorban nem mindig tesznek meg. Oláh Attila hozzátette, hogy a biztosítást igénybe vevők között már nem csak a fehérgalléros, hanem a kékgalléros munkavállalók is jelentős arányban vannak jelen.

A munkaadók számára is előnyös, ha a dolgozóik egészségesek maradnak és kevesebb munkanap kimaradásuk van. Az egészségbiztosítással rendelkező dolgozók gyakran az első tünetek észlelésekor fordulnak orvoshoz, mivel számukra ez a szolgáltatás díjmentes.

: Portfolio Checklist műsor, Oláh Attila, Groupama Biztosító