Árháború a gyorséttermek között

Az amerikai gyorsétteremláncok, a McDonald's és a Burger King jó ár-érték arányú menükkel versenyeznek egymással, a Bloomberg szerint.

A McDonald's június 25-én indítja marketingkampányát, amely során egy új, 5 dolláros menüt reklámoznak majd. "Elkötelezettek vagyunk, hogy megnyerjük az értékháborút" - mondta Joe Erlinger, a McDonald's amerikai elnöke. Az 5 dolláros ajánlat egy McDouble sajtburgert vagy McChicken szendvicset, egy kis sült krumplit, négy csirke nuggetset és egy kis üdítőt tartalmaz. Ez az ajánlat nyár végéig elérhető a kijelölt éttermekben.

A versenyre lépve a Burger King amerikai elnöke ígéretet tett arra, hogy még a McDonald's előtt bevezeti saját 5 dolláros menüjét. A Wendy's már korábban piacra dobott egy 3 dolláros reggeli menüt, és közösségi médián keresztül gúnyolódott a versenytársakon, amiért lemásolták az ötleteit. Az árversenybe a Starbucks is bekapcsolódott, 6 dolláros reggeli szendvics és kávé kombinációjával.

A McDonald's üzletek többségét üzemeltető franchise partnerek nem feltétlenül értenek egyet az új menü bevezetésével. Egyetértenek az előrejelzéssel, hogy az új ajánlat be fogja vonzani az embereket az éttermekbe, de aggodalmukat fejezték ki amiatt, hogy a fogyasztók a drágább opciók helyett, csak az olcsóbb menü opciót fogják megvásárolni.

A McDonald's azért, hogy visszacsalogassa a vendégeket az éttermekbe, péntekenként ingyenes sült krumplit kínál az Egyesült Államokban minden vásárlónak, aki legalább 1 dollárért vásárol az étlapról. "Tisztán és hangosan hallottuk a rajongóink hangját, akik többet szeretnének tőlünk kapni, és ezen a nyáron ezt meg is fogjuk adni nekik" – nyilatkozta Joe Erlinger a pénteki ingyen sült krumpli akcióról szóló bejelentés kapcsán. Az ingyenes sült krumpli ajánlat 2024 végéig érvényes, de csak azok a vásárlók jogosultak rá, akik legalább 1 dollárért rendelnek az éttermekben, és rendelésüket az applikáción keresztül adják le.

Az Egyesült Államokban a gyorséttermek nagy szerepet játszanak a mindennapi étkezésekben, de az emelkedő árak sok vásárlót távol tartanak, ezért a láncok folyamatosan új promóciókkal próbálják visszacsábítani őket. Sara Senatore, a Bank of America éttermi szegmenssel foglalkozó vezető elemzője szerint a McDonald's jól ismerte fel, hogy a fogyasztók számára fontos, hogy jó ajánlatokat kapjanak, és úgy véli, ezek a promóciók hatékony eszközök lehetnek a vendégek visszaszerzésére.