Két díjat is elnyert Cannes-ban a Capa központ

A Cannes Lions fesztiválon két kategóriában is bronzoroszlánnal ismerték el a Capa Központ „Capa vs. War” című kampányát. A plakátokon Robert Capa 80 évvel ezelőtti fényképei láthatók, amelyek a mai háborús konfliktusokkal párhuzamba állíthatók, és rávilágítanak, hogy a béke még mindig nem magától értetődő.

A Print & Publishing szekció Travel, Leisure, Retail, Restaurants & Fast Food Chains alkategóriában a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ „1943” posztere, míg az Industry Craft főkategória Photography: Print & Publishing alkategóriájában a „Capa vs. War” című projektet díjazták bronzoroszlánnal. A világ egyik legrangosabb kreatívipari seregszemléjén, a Cannes Lions fesztiválon ítélték oda a reklámszakma egyik legrangosabb elismerését a Capa Központnak, amelyet az Innocean Berlinnel, a Havas Mediával és a londoni Persuasion Communications-szel közösen készítettek.

A „Capa vs. War" című projekt célja, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy Robert Capa fényképei, melyeket a 20. század első felében készített, összetéveszthetők a jelenlegi fegyveres konfliktusok képeivel. A kampány a történelem egyik legnagyobb fotóművészének munkásságán keresztül a mai béke iránti igényt fogalmazza meg.

A világ első, állandó Robert Capa életmű kiállítása a Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központban nyílt meg, ahol a látogatók megtekinthetik a fotográfus életének fontosabb állomásait bemutató, mintegy 140 fényképet, köztük számos ikonikus alkotást.

Robert Capa, a magyar-amerikai fotográfus és fotóriporter, aki csupán 40 évet élt, öt különböző csatatéren dokumentálta az eseményeket haditudósítóként. A spanyol polgárháborúban, a második kínai–japán háborúban, a második világháború európai hadszínterein, az arab–izraeli konfliktusban és az indokínai háborúban készített fotói világhírűvé tették.

Az euróövezeti gazdasági aktivitás jelentős lassulását tapasztalhatjuk, ami a Cannes Lions fesztivál idején is érzékelhető volt. Júniusban az euróövezeti szolgáltatóipar már az ötödik hónapban ért el 50 pont feletti mutatószámot, a feldolgozóipari BMI viszont már 15 hónapja áll az 50 pontos határ alatt. Ez a tendencia a kreatíviparban is megfigyelhető, ahol a Capa Központ által elnyert díjak jelentőségét tovább növeli a gazdasági környezet kihívásai között. Ezzel szemben az amerikai gazdaság júniusban 26 hónapja a leggyorsabb ütemben nőtt, az S&P Global Market Intelligence gazdaságkutató intézet kompozit beszerzésimenedzser-indexének előzetes értékei szerint. Az amerikai feldolgozóipari BMI előzetes értéke 51,7 pontot ért el, míg a szolgáltatóipari BMI 55,1 pontra, 26 havi csúcsra erősödött.