A legújabb Ford Mustang GTD bemutatója Le Mans-ban

A Ford Mustang GTD, a GT3 versenyautó utcára szánt változata, Európába érkezett, és Magyarországon 160 millió forintos árcédulát kapott.

A Ford tavaly augusztusban mutatta be a valaha készült legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású közúti Mustangját, a GTD-t, amelyet most Európában is megtekinthettek a Le Mans-i 24 órás versenyen. Az autó utcai homologizációs folyamata még zajlik, és előfordulhat, hogy egyes európai országokban nem lesz lehetséges rendszámot kapnia, így kizárólag pályanapokon használható lesz.

A GTD hajtásáról egy méretes kompresszorral felszerelt 5,2 literes V8-as benzinmotor gondoskodik, amely 800 lóerős csúcsteljesítményt nyújt, és a főtengely 7500-as fordulatszámig pörgethető. Az autó 20 colos magnézium felnikkel, 325 és 345 milliméter széles sportgumikkal, valamint Brembo karbonkerámia fékekkel érkezik.

Az aktív aerodinamikai elemekkel, állítható magasságú adaptív futóművel és titán kipufogóval felszerelt Mustang GTD-ben nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó található. A belső térben Recaro kagylóülések, 3D-nyomtatott titán váltófülek, egy 12,4 colos digitális műszeregység és egy 13,2 colos infotainment kijelző teszi teljessé az élményt. A várakozások szerint az opcionális Performance csomaggal a Nordschleifén 7 perc alatti időt képes produkálni.

Az Egyesült Államokban a limitált szériás Mustang GTD 325 000 dollárba kerül, míg Magyarországon 160 millió forintért lehet hozzájutni. A már megrendelt példányokat jövő tavasszal szállítják le, a rendeléseket pedig legkésőbb július 19-ig lehet leadni. A Mustang GTD ára jelentős, különösen ha figyelembe vesszük, hogy a fő riválisnak számító 525 lóerős Porsche 911 GT3 RS hazai alapára 105,7 millió forint.

Ausztriában a Mustang GTD még drágább, ott 525 ezer euróba (208 millió forint) kerül. Összehasonlításképpen, a normál, 446 lóerős szívó V8-as motorral szerelt Mustang magyarországi alapára 24,1 millió forint, tehát a GTD árából akár hat alapmodell is kijön. Az előző szériából készült egyik legdurvább változat, a 771 lóerős Shelby GT500-ról nemrégiben részletes tesztet is olvashattunk.