A Ferrari első elektromos autójának várható ára és gyártási tervei

A Ferrari első elektromos autója, amelyet a közeljövőben terveznek piacra dobni, várhatóan legalább 500 000 euróba (198 millió forint) fog kerülni, és egy új, Maranellóban épülő gyárban készül majd.

A Reuters által idézett források szerint az olasz luxusautó-gyártó cég az elektromos autók piacának megingása ellenére is bízik abban, hogy az ultragazdag vevők nyitottak lesznek az újdonságra. Az új elektromos modell alapára jelentősen meghaladja az átlagos Ferrari árát, amely az idei első negyedévben extrákkal együtt 350 000 euró körül mozgott, és a végleges ár még magasabb lehet a vevők egyedi igényei miatt hozzáadott 15-20 százalékos pluszköltségekkel. Ezzel szemben például a Porsche Taycan, amely a kevésbé exkluzív szegmensben mozog, 100 000 euró körüli áron indul.

A Ferrari új gyára, amelyet "e-build" néven emlegetnek, Maranellóban helyezkedik el, és a tervek szerint pénteken avatják fel. Az új létesítmény jelentős mértékben, akár harmadával is képes lehet növelni a cég gyártási kapacitását, amely így elérheti a 20 000 darabos éves szintet a korábbi 13-14 ezerhez képest. A gyár nemcsak az új elektromos járművet és annak alkatrészeit fogja gyártani, hanem benzines és hibrid autókat is. A Reuters forrása szerint a gyár 3-4 hónapon belül teljesen üzemképes lesz, és már egy második elektromos modell fejlesztése is folyamatban van, bár ez még csak a korai szakaszában tart.

A Ferrari exkluzivitásának megőrzése kulcsfontosságú a márka számára, és a termelés növelése kockázatokkal járhat. Ennek ellenére a várólisták egyes modellekre akár két évet is meghaladhatnak, ami azt jelzi, hogy a Ferrarik iránti kereslet továbbra is erős. A cég üzletpolitikája szerint továbbra is limitálják az egyes modellek legyártott darabszámát, függetlenül attól, hogy mennyire sikeresek. A Ferrari-részvények egyik tulajdonos cégének portfoliómenedzsere, Fabio Caldato szerint a várólistán szerepelni önmagában is státuszszimbólum, és a feltörekvő piacokon, mint például Indiában és a Közel-Keleten, egyre több a potenciális tehetős vásárló.

A Ferrari legnagyobb riválisa, a Lamborghini, csak 2028-ban kezdi meg első elektromos modelljének értékesítését, Stephan Winkelmann vezérigazgató szerint számukra fontosabb a megfelelő termék, mint az, hogy az első legyen.