Disneyland bérletbotrány: Kártérítés, de csak töredékét kapják az ügyfelek

A Disneyland közel 100 ezer visszautasított ügyfelének fizetett kártérítést, azonban csak egy töredékét annak, ami járt volna nekik, ráadásul így elkerülte a bírósági pert is.

2021-ben Jenale Nielsen, egy vásárló megvásárolta a Disney Dream Key nevű bérletét 1400 dollárért, amely elvileg korlátlan belépést biztosított a Disneylandbe, még azokon a napokon is, amikor a parkban lévő tömeg miatt időlegesen korlátozták a belépők számát. A koronavírusra hivatkozva azonban a Disneyland bevezetett egy előzetes foglalási rendszert, amely korlátozta a parkba látogatók számát, és ez a bérlettulajdonosokat is érintette, akik így gyakran nem juthattak be a parkba.

Jenale Nielsen perrel fenyegette meg a céget, mivel a változtatások miatt nem tudta kihasználni bérletét. A Disney, hogy elkerülje a 9,5 millió dolláros pert, peren kívüli megegyezés keretében 5000 dollár "fájdalomdíjat" fizetett Nielsennek. A többi érintett vásárlónak, akik szintén megvásárolták a Dream Key bérletet 2021-ben, fejenként 67,41 dollárt fizetett, ami kevesebb, mint egy napi belépő ára.

Az érintett ügyfelek csak akkor kaphatják meg ezt a körülbelül 25 ezer forintnak megfelelő összeget, ha nem perelik be a Disney-t. A Disney továbbra is tagadja, hogy a pandémia idején hibázott volna a korlátozási lépéseivel és a bérletpolitikájával, de mára több változtatást is végrehajtott az éves bérletrendszerén, például megváltoztatta a Magic Key egyes szintjeit, és tisztázta a bérletre vonatkozó szabályozást, hogy annak használata a mindenkori foglaltság függvénye.

A Disneyland nem csak a bérletrendszerével hívja fel magára a figyelmet, hanem innovatív megoldásaival is. A parkban megjelenő újdonságok között található egy működő fénykard is, amelyet a Disney egyik vezetője, Josh D’Amaro mutatott be 2023 márciusában. A fénykardok iránti rajongás nem új keletű, és a Disney mellett mások is próbálkoznak saját változatok létrehozásával. A HeroTech nevű YouTube-csatorna videósai például egy 12 V-os LED-szalag és egy gyorsan kinyíló és összecsukódó "varázspálca" segítségével alkottak meg egy fénykardot, amelynek működése nagyban hasonlít a filmekben látottakhoz, bár jóval lassabb. A markolat kialakítása különösen nehéz feladat volt, mivel csupán 5 centiméter átmérőjűnek kellett lennie. A végeredmény látványos és biztonságos, ami tovább fokozza a rajongók érdeklődését a park és a Disney által kínált élmények iránt.

A Disney nem csak a parkok és a bérletek terén hívja fel magára a figyelmet, hanem a Star Wars univerzummal kapcsolatos tevékenységeivel is. Az új Az akolitus sorozat, amely a Csillagok háborúja univerzumában játszódik, a Köztársaság fénykorában, a Jedi rend virágzásának éveiben, vegyes kritikákat kapott. A sorozat első három része után a nézők és kritikusok egyaránt megosztottak. A sorozatot gyártó Disney álláspontja szerint, amíg lesznek fizető nézők, minden évben készül majd egy új Star Wars-film vagy sorozat. Az Az akolitus azonban nem sikerült olyan emlékezetesre, mint korábbi sorozatok, mint például A mandalóri vagy Andor, és a látványvilág sem hozott különösebb újdonságot.

Az Az akolitus kapcsán felmerült kritikák egy része a sorozat tartalmi elemeire, mint például a karakterek és a történetvezetés, míg más része a sorozat "woke" jellegére és a kisebbségek ábrázolására összpontosult. A sorozatot készítő Leslye Headland korábban Harvey Weinstein személyi asszisztense volt, és a sorozatban több olyan karakter is szerepel, akik a kisebbségekhez tartoznak, mint például fekete, leszbikus nők. A sorozatot ért kritikák között szerepel az is, hogy a Star Wars univerzumot túlzottan gyorsan bővítik sorozatokkal, ami a minőség rovására mehet.