A németek megosztó, rózsaszín mezének eladási sikere

A német labdarúgó-válogatott rózsaszín idegenbeli mezének eladásai rekordot döntöttek, annak ellenére, hogy a bemutatásakor számos kritikát kapott. A márciusi bejelentéstől a torna kezdetéig tartó időszakban a "Barbie-mezként" emlegetett szerelésből több fogyott, mint korábban bármelyik idegenbeli mezből.

A Német labdarúgó-szövetség (DFB) szerint a rózsaszín mez, amelyet először a magyarok elleni meccsen viselnek majd az Európa-bajnokságon, a körülötte kialakult vita következtében vált ismertté. A DFB az új dizájnt úgy mutatta be, mint ami a német válogatott rajongóinak új generációját és az ország sokszínűségét hivatott képviselni.

A német csapat korábban zöld, piros és fekete mezben is pályára lépett, ha nem a hagyományos fehér alapú hazai mezt viselték. Az új rózsaszín kiadás ellenzői a hagyományok felrúgását és a "nem elég németes" dizájnt kifogásolták a DFB és az Adidas cég számára.

Az Adidas felkészült az online kritikákra, és egy olyan videóval hirdette a mezt, amelyben ismert személyiségek, mint például Rudi Völler vagy Thomas Müller, a negatív kommentekre reagáltak. Uli Hoeness, a Bayern München tiszteletbeli elnöke is kiállt a mez mellett, hangsúlyozva, hogy a lényeg a pályán történő teljesítmény.

Az Adidas számára ez a sikersztori különösen fontos lehet, tekintettel arra, hogy a cég 2027-től már nem gyártja majd a német válogatott mezeit a következő nagy tornákra.

Az új hazai mez kapcsán is felmerült egy probléma, amikor egy online vitában az Adidasnak végül meg kellett tiltania, hogy a mez 44-es számmal kerüljön forgalomba, mivel a szám dizájnja ebben az esetben az SS szimbólumára emlékeztetett.