A Porsche valaha készült legdurvább 911-ese 1000 lóerővel érkezhet

Érkezőben van a vadonatúj Porsche 911 GT2 RS, amely egy vadonatúj hibrid hajtáslánccal büszkélkedhet.

A Porsche 2018 végén mutatta be a 911-es sportkocsi aktuális generációját, amelynek legerősebb kivitele a 650 lóerős és 800 Nm-es nyomatékra képes összkerekes Turbo S. Nyílt titok, hogy érkezik az ennél sokkal sportosabb csúcsmodell, az új GT2 RS, amelyről most friss információk láttak napvilágot.

A hagyományoknak megfelelően a hátsókerék-hajtású új 911 GT2 RS-ben várhatóan a Turbo S-ben lévő 3,8 literesnél némileg nagyobb, kereken 4 literes 6 hengeres boxermotor fog dolgozni.

Tűzhöz közeli források szerint a két elektromos turbót felvonultató hibrid technika összteljesítménye akár az 1000 lóerőt is elérheti. A legutóbbi 911 GT2 RS mintegy 100 kilogrammos tömegnövekedést hozó hibrid technikájának villanymotorja a váltóban kap helyet, az akkumulátort pedig az ülések mögött, a lehető legalacsonyabb pozícióban helyezik el.

A Magyarországon 71,6 millió forinttól elérhető első hibrid Porsche 911, a 3,6 literes szimpla elektromos turbós, 1,9 kWh akkumulátoros vadonatúj GTS 541 lóerős teljesítményt és 610 Nm nyomatékot produkál.

Az egyedi aerodinamikai csomaggal ellátott új 911 GT2 RS 2026-ban mutatkozhat be, és várhatóan mintegy 120 millió forintos árcédulával kerül majd piacra.

Az előző generációs, 1470 kilogramm tömegű GT2 RS 700 lóerős volt és 750 Nm nyomatékot produkált. A 0-100 km/h-s sprintet 2,8 másodperc alatt, a 0-200 km/h-s gyorsulást 8,3 másodperc alatt, míg a 0-300 km/h-s tempót 22,1 másodperc alatt érte el. Egy tipikus 80-120 km/h-s előzési manővert pedig alig 1,5 másodperc alatt hajtott végre a 340 km/h végsebességű autó.

Az elektromos autók terén az Audi is jelentős fejlesztéseket hajtott végre, a megújult Audi e-tron GT háromféle változatban érhető el, közülük a legdurvább, az RS e-tron GT Performance 925 lóerővel és 2,5 másodperces 0-100-as sprinttel állítja be a mércét. Az új akkumulátor 609 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, és 320 kW-os töltőteljesítmény mellett akár 18 perc alatt feltölthető 10-ről 80 százalékra. Az RS e-tron GT Performance 160 500 eurós (63,6 millió forint) kezdőárral kerül piacra.