A jövő online oktatása: Személyre szabott virtuális mentorok

A digitális oktatás innovatív átalakítása révén a Polyp csapat nyerte el a "Megoldások a holnapért" fődíját, amely a személyre szabott virtuális mentorok koncepcióját helyezi előtérbe.

A "Megoldások a holnapért" pályázat döntőjében nyolc csapat mutatta be ötleteit május 31-én a Budapest Music Centerben, ahol Dr. Meskó Bertalan orvosi jövőkutató vezette szakértői zsűri értékelte a projekteket. A versenyen olyan kezdeményezések kerültek bemutatásra, mint a látássérültek életének megkönnyítése, a fiatalok olvasásra ösztönzése, a hungarocell újrahasznosítása a ruhaiparban, egy környezettudatos országjáró játék applikáció, valamint a hőpapíros bizonylatok helyett digitális megoldások bevezetése.

A harmadik helyezett Én Hormonom csapat, a budapesti Eötvös József Gimnázium tanulói, a menstruációs ciklus és a hormonháztartás témájában készítettek ismeretterjesztő anyagot, kiemelve a PCOS (policisztás ovárium szindróma) jelentőségét. A második helyen a LendAHand csapat végzett, akik egy applikációt és közösségi weboldalt terveztek, hogy összekapcsolják a lakhatási nehézségekkel küzdő egyetemistákat és a segítségre szoruló időseket.

A Polyp csapat, Bacsur Dániel és Vajda Ádám projektje, amely a személyre szabott virtuális mentorokat helyezi a középpontba, nyerte el a fődíjat. A fiatalok szerint az online oktatás a személyes kapcsolatok hiánya miatt bukott meg, ezért hozták létre a mesterséges intelligencia segítségével működő avatart, amely támogatja a diákok tanulását.

A verseny során a résztvevők számos új tapasztalatra és tudásra tettek szert. A második szakaszba a legjobb 50 csapat jutott be, ahol kommunikációs és prezentációs tréninget kaptak a Momentán Társulattól, valamint szakmai videók segítségével fejleszthették tovább ötleteiket. Minden csapat két mentort kapott, akik segítették őket a döntőre való felkészülésben.