Az elektromos autógyártók csődhulláma nem áll meg

Az elektromos járművek piacán tevékenykedő vállalatok sorra kerülnek nehéz helyzetbe, legutóbb a Fisker amerikai startup kényszerült csődvédelem kérelmezésére.

A Fisker vállalat már korábban, februárban jelezte, hogy problémái vannak a folyamatos működés biztosításával, és beruházásait is felfüggesztette, amíg nem talál megfelelő partnert. A Reuters információi szerint a Nissan tárgyalt a startup befektetési lehetőségeiről, de ezek a tárgyalások márciusban megszakadtak. A Fisker így kénytelen volt alternatív stratégiai lehetőségeket keresni, beleértve a bíróságon kívüli átszervezéseket és tőkepiaci tranzakciókat.

Az elektromos autógyártó vállalat helyzete tovább nehezedett, miután az Ocean SUV modellek eladásai nem hozták a várt eredményeket. A cég 2023-ban csupán 10 ezer járművet gyártott le, ami jelentősen elmarad az eredeti tervektől, és csak 4700 darabot szállított le. A helyzetet súlyosbította, hogy az amerikai felügyelet előzetes vizsgálatot indított a Fisker által gyártott néhány 2023-as Ocean elektromos autóval kapcsolatban, amelyeket korábban a Nemzeti Közúti Közlekedésbiztonsági Hivatal (NHTSA) is vizsgált három különböző incidens miatt.

A vállalat pénzügyi helyzetét tovább rontotta a marketinggel és forgalmazással kapcsolatos költségek emelkedése, valamint a magas kamatkörnyezet miatt növekvő forrásköltségek. Emellett a globális ellátási láncok problémái is negatívan érintették a céget, amihez hasonlóan több más elektromos járműgyártó is csődbe ment, mint például a Proterra, a Lordstown és az Electric Mile Solutions.