Singapore Airlines: jelentős kártérítés az utasoknak a turbulencia után

A Singapore Airlines 10 ezer dolláros, azaz körülbelül 3,7 millió forintos kártérítést ajánlott fel azoknak az utasoknak, akik kisebb sérüléseket szenvedtek a légitársaság extrém turbulenciába került járatán.

A légitársaság bocsánatot kért a "traumatikus élményért", és a fedélzeten tartózkodó minden utasnak visszatérítik a repülőjegy árát, továbbá az EU-ban és az Egyesült Királyságban érvényben lévő szabályozásnak megfelelően 600 euró összegű kártérítést kapnak a járat késése miatt. Azok az utasok, akik súlyosabb sérüléseket szenvedtek, magasabb összeget kaphatnak; velük egyénileg tárgyal a légitársaság, és előlegként 25 ezer dolláros kártérítést ajánlott fel nekik a cég, valamint állják a sérültek orvosi ellátását és a családtagok utaztatását. A Singapore Airlines már korábban is kifizetett utasonként 1000 szingapúri dollárt a kiadásaik fedezésére.

A Singapore Airlines SQ321-es járata, amely május 20-án szállt fel Londonból Szingapúr célállomással, Thaiföld felett rendkívül erős turbulenciába került, és hirtelen nagyot vesztett magasságából, kevesebb mint 5 másodperc alatt 54 métert zuhant. Az esemény következtében több mint százan sérültek meg, és egy 73 éves férfi életét vesztette szívroham következtében. Húsz embert még mindig kórházban ápolnak. A legtöbb sérülést azok az utasok szenvedték el, akik nem ültek a helyükön bekötve, főként gerinc- és koponyasérüléseket kaptak. A gépen összesen 229 személy tartózkodott, beleértve a személyzetet is.

Az első vizsgálatok szerint a repülőgép "valószínűleg egy fejlődő konvektív aktivitású terület felett repült", amikor az incidens bekövetkezett, és az utasoknak csupán néhány másodpercük volt arra, hogy reagáljanak és bekapcsolják a biztonsági övüket. A SIA azt is bejelentette, hogy a baleset után módosítanak a biztonsági öv használatára vonatkozó szabályokon, ami különösen fontos, mivel a klímaváltozás következményeként a jövőben sűrűbben kell hasonló turbulenciából adódó légi balesetekre számítani.