A Harley-Davidson nyereségcsökkenése

A Harley-Davidson motorkerékpár-gyártó cég bejelentette, hogy az első negyedévben 23 százalékkal csökkent a nyereségük, amit a motorkerékpár-eladások lassulása okozott. A magas hitelköltségek visszatartják a vásárlókat a drágább motoroktól, ami a vállalat részvényeinek 18 százalékos esését eredményezte délután.

Jochen Zeitz, a Harley-Davidson vezérigazgatója szerint a motoros szezon kezdetével sok múlik a második negyedéven, ezért az előrejelzéseken nem esett változtatás. A vállalat új stratégiákat is kipróbál, mint az elektromos és alacsony költségű motorkerékpárok bevezetése, de ezek nem hozták meg a várt sikert a fiatalabb generáció körében, így az idősebb generációra támaszkodnak az eladások növelése érdekében.

Észak-Amerikában az első negyedévben 6 százalékkal nőtt az értékesítés, amit elsősorban az új Touring modelleknek köszönhetnek, de ez elmaradt az elemzők által várt 9 százalékos növekedéstől. Az EMEA-régióban a németországi és franciaországi piaci gyengélkedés miatt 11 százalékkal csökkentek az eladások, míg az APAC-régióban Kína miatt 12 százalékkal estek vissza az értékesítési számok.

A cég első negyedévi korrigált nyeresége részvényenként 1,72 dollár volt, ami felülmúlta az elemzők által várt 1,51 dolláros átlagot.