A Mobilfox és a Z generáció: marketing vagy agymosás?

A Mobilfox, egy magyar mobiltokokat forgalmazó márka, amely a TikTokon keresztül vált ismertté, sokak szerint a Z generációs agymosás eszköze, míg mások szerint zseniális marketingfogás. A márka videói, amelyekben gyanútlan járókelőket ijesztenek meg, hatalmas sikert hoztak a cégnek, amely így a magyar Z és alfa generáció egyik meghatározó véleményvezérévé vált.

A Mobilfox, amely tíz országban van jelen, többmilliárdos árbevétellel büszkélkedhet, és a legtöbb megtekintéssel rendelkező hazai TikTok-csatornát is birtokolja. A márka népszerűsége azonban csak egy botrányos akció után vált széles körben ismertté, amikor kétmillió forintot szórtak szét fiatalok között.

A Mobilredfox Kft., amely a Mobilfox márkanév mögött áll, 2016-ban alakult, és 2019 után kezdett el jelentős bevételt termelni. A cég bevételének növekedése 2022-ben meghaladta a négymilliárd forintot, és az elmúlt három évben több százmillió forint nyereséget is termelt.

A Mobilfox tartalmai a polgárpukkasztás és a szórakoztatás keverékével, a prankkultúra elemeivel hódítanak. A videókban gyakran látható, hogy a járókelőket megijesztik, vagy éppen a bevásárlókosarukat fizetik ki helyettük. Azonban a cég tevékenysége nem mindenkinél arat osztatlan sikert, sokan kártékonyaknak tartják az utcai akciókat, és aggódnak a civilek magánéletének megsértése miatt.

Diller Kevin, a cég alapítója és ügyvezető igazgatója szerint a videókban szereplők többsége beleegyezik a kamera elé állásba, és juttatást is kapnak a szereplésért. A cég hierarchiájában Diller Kevin áll a csúcson, de Szépréthy Rolandnak, a cég saját arcának is érdekeltsége van a Mobilfoxban.

A Mobilfox marketingstratégiája az amerikai példákat követi, mint például Logan Paul, Kai Cenat és MrBeast módszereit, amelyek a konzisztens online jelenlét és a megosztó tartalmak gyártására épülnek.

A cég nemzetközi terjeszkedése is jelentős, több országban van jelen, és az amerikai YouTube-csatornájukon több mint 1 millió feliratkozóval rendelkeznek. A Mobilfox marketingje a közösségépítésre helyezi a hangsúlyt, de egyesek szerint ez csak a látszat, és valójában az emberek megvezetéséről van szó.

A Mobilfox titka az, hogy ügyesen mossák el a reklám, a valóság és a médiahekk közötti határokat, és tartalmaikat úgy állítják elő, hogy azok mémelhetőek legyenek. A cég akciói és eseményei gyakran a fiatalok befolyásolhatóságára és manipulálhatóságára építenek.

A Mobilfox emellett állandó akciókkal és kedvezményekkel próbálja eladni termékeit, és a márka identitásához tartozik, hogy visszaadjon a közönségnek, bár ez sokak szerint csak a csordaszellem elmélyítését szolgálja.

A cég kollaborációi is jelentősek, több ismert márkával és influenszerrel dolgoznak együtt, és a közösségépítés koncepciója mellett a látványos és monumentális akciók is fontosak számukra.

Szépréthy Roland a hétvégi események után állítása szerint 25 százalékos tulajdonjoghoz jutott a cégben, és optimista a közös munkát illetően.

A cikkben közreműködött Weiler Vilmos.