A nagybevásárlás költségei tovább növekednek

A magyar családok számára egyre nagyobb terhet jelent a nagybevásárlás költsége, amelynek átlagos értéke az idén áprilisban már 34 828 forintra emelkedett. A Privátbankár Árkosár-felmérése három hazai hipermarket adatai alapján készült, egy 30 termékből álló élelmiszermintát felhasználva.

A felmérés szerint, bár a tavalyi évhez képest az árak valamelyest csökkentek, havi szinten mégis növekedést tapasztalhatunk. Márciushoz képest 1 százalékos drágulás figyelhető meg, ami termékenként 336 forintos többletkiadást jelent.

Ez az emelkedés különösen jelentős, ha figyelembe vesszük, hogy a magyar fizetések jelentős része élelmiszerre fordítódik. A legdrágább hónap a 2023-as február volt, amikor a magyar emberek hetente átlagosan 36 ezer forintot költöttek nagybevásárlásra.

Néhány termék esetében azonban minimális árcsökkenést is megfigyelhetünk. A jeges tea és a banán ára átlagosan 20 százalékkal, míg a krumpli és a rizs költsége 10 százalékkal csökkent egy hónap alatt.

Ellenben az alma és a kávé ára 30 százalékkal nőtt, a tojás, tea, gyümölcsjoghurt és az ásványvíz áremelkedése pedig több mint 10 százalékot tett ki.