Áprilisban is pörgött a magyar elektromosautó-piac

A zöld rendszámmal hazánkban forgalomba helyezett gépkocsik száma 2024 április végére felülmúlta a 96 ezret, míg a kizárólag elektromos hajtású járműveké mára meghaladta az 55 ezret - közölte az Energiaügyi Minisztérium.

Az idei év eleje óta közel 7 ezer (6 723) tisztán elektromos gépkocsi állt forgalomba Magyarországon. Az elmúlt három hónapban a zöld rendszámos állomány bővülése minden idők legmagasabb adatait hozta, az első 2024 márciusa volt, amikor is az egyetlen 2 ezer darab feletti havi bővülést (2108) regisztrálták. Februárban a második legnagyobb, 1704 darabos volt a növekedés, az örökranglista bronzérmese pedig az idei április 1687 gépkocsival. Európai összehasonlításban márciusban Magyarországon nőtt a második legnagyobb arányban a tisztán elektromos autók értékesítése.

A jelentős növekedés hátterében a vállalati e-autó támogatási program áll, amely 30 milliárd forintos keretösszeggel indult. A hazai cégek járművenként akár 4 millió forint állami hozzájárulást kaphatnak tisztán elektromos személyautó vagy haszongépjármű beszerzéséhez. A pályázaton már több mint 3400 gépkocsi megvásárlásához igényeltek több mint 13 milliárd forint támogatást.

„2020 elejéhez képest több mint hétszeresére nőtt a tisztán elektromos járműpark Magyarországon” – tajékoztatott erről az Energiaügyi Minisztérium. A tárca leszögezte, zöld rendszámmal hazánkban forgalomba helyezett gépkocsik száma április végére felülmúlta a 96 ezret, és a tisztán elektromos járművek száma 2020 elejéhez képest, amikor még csak 7729 volt, mostanra már 55 256-ra emelkedett.

Az Energiaügyi Minisztérium leszögezte azt is, hogy a világoszöld hatósági jelzéssel közlekedő járműveken belül a hibridek rovására jelentősen megemelkedett a legtisztább kategória aránya. 2020 januárjában a teljes zöld rendszámos állomány mintegy 44 százalékát hajtotta kizárólag elektromos motor, mára részesedésük 57 százalék feletti.

A támogatási lehetőség kiegyenlíti a hagyományos gépkocsik árelőnyét, ezzel járul hozzá a közlekedés zöldítéséhez, az e-mobilitás további térnyeréséhez. A kormány szerint a jövő a zöldenergiáé, az elektromos járművek légszennyezés nélkül használhatók, csendesebbek a belső égésű motorral hajtottaknál, üzemeltetőik működési-karbantartási költségeket takaríthatnak meg.