A koreai papír, azaz a handzsi történetét bemutató kiállítás nyílt a budapesti Koreai Kulturális Központban. Í Szüngcsol dél-koreai képzőművész papír-domborművei és természetes alapanyagokkal festett szövet-installációi a handzsi és a természetes színek koreai kultúrában betöltött szerepéről mesélnek.
A koreai papírral dolgozó képzőművész egyéni kiállításán Buddha-szobrok, koreai holdkorsók és más tradicionális tárgyak láthatók. A művész festő-szobrászként több mint harminc éve foglalkozik a Koreai-félszigeten fellelhető természetes színekkel és a handzsival.
– mondta a megnyitón.
A koreai hagyományos papírral foglalkozó és ezt a témát kutató művész számos elismerésben részesült a handzsi és a koreai természetes festési technikák európai művészeti közösséggel való megismertetéséért. Oktatói és alkotói tevékenysége mellett régiséggyűjtő is, aki hosszú pályafutása során először mutat be a handzsi-relikviákat, Csoszon-kori papírtekercseket, koreabeli házassági levelet, papírból készült bútorokat. A Róma és Bécs után Budapesten bemutatkozó kiállítás további aktualitása, hogy a handzsi UNESCO szellemi kulturális örökségként való nyilvántartásba vételének folyamata a tárlattal egyidőben indul el.
A budapesti kiállítás középpontjában a többszáz handzsi domborműből álló ’Ezer Buddha’ bemutatása áll, amelyre Európában még nem volt példa. A több mint háromszáz káprázatos színes szövettel díszített ’Tükörterem’ magával ragadó élménye lehetővé teszi a látogatók számára, egy végtelenített látványban kapcsolódjanak a természetes színárnyalatok érzékekre ható tapasztalatához.
A kiállítás kísérő programjaként Csang Szang-vu hagyományos koreai papírkészítő mester tart ingyenes workshopot a Koreai Kulturális Központban a nagyközönség, valamint a kulturális örökség megőrzésében részt vevő szakemberek, például könyvtárak és múzeumok dolgozói számára, Í Szüngcsol pedig a természetes festési technikákat mutatja be az érdeklődőknek. A programokra a Koreai Kulturális Központ honlapján lehet jelentkezni.
Fotó: Wolfy