Jövőre 10–19 százalékkal, napi 770–1540 forintra nőnek a fedezetlenségi díjak az érvényes kötelező biztosítás nélküli, de forgalomban lévő személyautókra. Akár egy-két hónap alatt olyan összeg halmozódhat fel, amelyből kifizethető lenne a kötelező biztosítás éves díja - figyelmeztet a Világgazdaság.

A fedezetlenségi díj személyautó esetében annak teljesítményéhez kötött. A maximum 37 kilowattos autók esetében napi 770 forint lesz jövőre a tarifa, míg 

  • a 38–50 kilowattosoknál 950, 
  • az 51–70 kilowattosoknál 1020, 
  • a 71–100 kilowattosoknál 1220, 
  • a 101–180 kilowattosoknál 1520, 
  • a 180 kilowatt feletti teljesítményű autóknál pedig 1540 forint lesz a díj 2024-ben. 
Az új díjak 10–19 százalékos emelkedést jelentenek az idei 650/1400 forintos összegekhez képest. 

A kötelező biztosítás hiányozhat egyebek mellett azért, mert a gépjármű üzembentartója bár felmondta korábbi biztosítását, de elfelejtett új szerződést kötni – mondta Besnyő Márton, a Netrisk.hu ügyvezető igazgatója. Az új szerződés megkötésekor ki kell fizetni az új szerződés díját és ezzel együtt arra az időszakra járó fedezetlenségi díjat, amikor nem volt biztosítás az autón.

Előfordulhat, hogy a korábbi biztosítása díjfizetés hiányában megszűnt, de van példa arra, hogy használtautó-vásárlásnál a vevő nem kötött azonnal kötelezőt. Továbbá a ritkán, nem feltétlenül napi szinten használt autók biztosítása is feledésbe merülhet, amire figyelni kell, különben automatikusan ketyeg a fedezetlenségi díj. Ráadásul a szabályozás szerint nincs lehetőség a fedezetlenségi díj elengedésére.

Fotó: Wolfy