A Netflix sikerei és tervei: előfizetőszám-növekedés és új stratégiák

A Netflix előfizetőinek száma 8,05 millióval bővült a 2024-es év első negyedévében, miután a cég hatékonyan lépett fel a jelszómegosztással szemben és olyan népszerű műsorokat mutatott be, mint a "Bridgerton" harmadik évada és a "Baby Reindeer".

A streaming óriás előfizetőinek számának növekedése messze meghaladta az elemzők által várt 4,9 milliót, és az év első negyedévében a globális előfizetők száma meghaladta a 277 milliót. A Netflix óvatos előrejelzést adott a következő negyedévre, jelezve, hogy a jelszómegosztás elleni intézkedések hatására az előfizetőszám-növekedés lassulni fog. A vállalat szerint még évekbe telik, mire a reklámüzletág a növekedés valódi motorjává válik.

A második negyedéves pénzügyi eredmények szerint a Netflix bevétele 17 százalékkal, 9,56 milliárd dollárra nőtt, ami megfelelt az előrejelzéseknek. A részvényenkénti eredmény 4,88 dollár lett, ami 48,3 százalékos növekedést jelent éves szinten, és meghaladta a 4,74 dolláros elemzői előrejelzést. A cég hirdetési csomagjának tagsági száma 34 százalékkal nőtt az előző negyedévhez képest, bár konkrét előfizetői számokat nem közöltek. Elemzők szerint a Netflix hirdetési üzletága még nem bizonyított bevételi szempontból, és a skálázás terén is fejlődnie kell.

A Netflix pénzügyi igazgatója, Spencer Neumann szerint a reklámüzletág szépen növekszik, de kis alapról építkezik, és reményei szerint 2026 után jelentheti az elsődleges növekedési forrást. A cég a "Squid Game" második évadának debütálásakor tervezi kiadni a sorozathoz kapcsolódó multiplayer játékot, és az "Emily in Paris" és a "Selling Sunset" című filmekhez kapcsolódó játékokat is tervez.

A befektetők előzetes várakozásait felülmúlva a Netflix majdnem kétszer annyi nyereséget produkált, mint amennyire számítottak, köszönhetően a "Bridgerton" harmadik évadának és a "Baby Reindeer" című műsornak. A cég szerint a jelszómegosztás szigorítása hosszú távon eredményes taktikának bizonyul, és a következő hónapokban a feliratkozók számának növekedése lassulni fog. A Netflix tervei között szerepel a sport, az élő események közvetítése és a gaming bevonása is a kínálatba.

A jelentés pozitívumai között szerepel az előfizetőkről és a profitról szóló előrejelzés megverése, míg a negatívumok között említik, hogy a hirdetési üzletág beindulása még évekig eltarthat, és a harmadik negyedévben az előfizetők növekedése alacsonyabb lesz. A részvényárfolyam a jelentést követően kis mínuszban zárt, amit a technológiai szektorra nehezedő eladói nyomás és az általános rossz hangulat magyarázhat. Azonban a 2024-es év első negyedévében a vállalat 8,05 millió új előfizetőt vonzott be, ami jelentősen meghaladta az elemzők 4,9 milliós várakozását, és a részvényei az utópiaci kereskedésben több mint 4 százalékkal gyengültek, mielőtt visszatértek volna a pozitív tartományba.