Burberry részvények zuhanása

A Burberry brit luxusipari vállalat részvényei jelentős mértékben esnek, miután a cég csalódást keltő első negyedéves eredményeket közölt, profit figyelmeztetést adott ki, vezérigazgatót váltott és felfüggesztette az osztalékfizetést.

A 168 éves múltra visszatekintő Burberry a közelmúltbeli kereskedelmi forgalom alapján arra figyelmeztetett, hogy az idei első félévben működési veszteséget könyvelhet el. Gerry Murphy, a társaság elnöke az első negyedéves teljesítményt "kiábrándítónak" minősítette. A vállalat továbbá bejelentette, hogy felfüggeszti osztalékfizetését, és Jonathan Akeroyd vezérigazgató az igazgatótanáccsal közös megegyezéssel távozik pozíciójából. Az új vezérigazgató Joshua Schulman lesz, aki korábban a Michael Kors és a Coach márkákat is irányította.

A Burberry jelenleg Európában és Amerikában a megélhetési válság, Ázsiában pedig a gazdasági aggodalmak miatt csökkenő kereslettel néz szembe. Murphy szerint a cég célja, hogy újra kapcsolatba lépjen törzsvásárlóival, kiegyensúlyozottabb termékpalettát kínáljon a mindennapi luxus szegmensben, valamint finomítsa márkakommunikációját és frissítse weboldalát.

A részvények árfolyama ma már 15,6 százalékkal csökkent, és az év eleje óta összesen 47,1 százalékos visszaesést szenvedett el. Az előző negyedévihez képest további 20 százalékot esett a cég bevétele, ami a londoni értéktőzsdén is 17 százalékos csökkenést eredményezett a kereskedési időszakban.

A Burberry elnöke, Gerry Murphy elismerte, hogy a luxusmárkák piaca sokkal nagyobb kihívást jelent számukra, mint korábban gondolták. A divatház marketingstratégiájának újragondolásakor nem csak a törzsvásárlóik igényeit szeretnék kielégíteni, hanem szélesebb körben is elérhető termékeket szeretnének piacra dobni. Az új vezérigazgatótól azt várják, hogy a luxusmárka bevételei újra növekedésnek induljanak.

A 168 éve alapított Burberry-t legtöbben ikonikus bézs ballonkabátjairól és táskáiról ismerik. Az egyik nemzetközi kiskereskedelmi elemzőcég, a GlobalData Retail vezérigazgatója a CNN-nek azt mondta, a divatház régóta veszteséges, és a bevételei is egyre csekélyebbek.

(KIemelt képünk illusztráció, a Burberry egyik tokiói üzletének bejárata.)