A magyarok autóválasztási szokásai

A magyarok autóvásárlási szándékát egy friss kutatás térképezte fel, amelyből kiderül, hogy a legfiatalabb korosztály különösen aktív ebben a kérdésben, és a döntés során több szempontot is figyelembe vesznek, többek között az árat, a gyártó megbízhatóságát és a műszaki paramétereket.

A 16-59 év közötti magyarok 6 százaléka már konkrétan tudja, milyen autót szeretne vásárolni a közeljövőben, további 11 százalék pedig tervezi az autóvásárlást, de még nem döntött a típusról. A válaszadók 19 százaléka még fontolgatja az autóbeszerzést, míg több mint fele egyáltalán nem tervezi jelenleg, hogy autót vásároljon.

A legfiatalabbak, a 16-19 évesek körében különösen magas a vásárlási kedv, tízből négyen terveznek autót vásárolni.

Az autóvásárlás során az ár a legfontosabb szempont a magyarok számára, 53 százalékuk számára ez a három legmeghatározóbb tényező között van. A nők körében ez az arány 57 százalék, míg a férfiaknál 49 százalék. A megbízható gyártók iránti preferencia a második helyen áll, 45 százalékuk számára fontos, a műszaki paraméterek pedig a válaszadók 39 százalékánál kerültek a top háromba.

A biztonsági funkciók a nők körében népszerűbbek, 39 százalékuk számára fontosak, míg a férfiaknál csak 27 százalék. A dizájn a férfiaknál fontosabb, 15 százalékuk emeli ki, szemben a nők 10 százalékával. A legfiatalabb korosztály számára a gyártó a legfontosabb, 43 százalékuk számára döntő, az ár 36 százalékuknál, a műszaki paraméterek pedig 35 százalékuknál fontosak.

A magyarok többsége, 51 százaléka 2 millió forint alatti összeget szán autóvásárlásra. A 3-5 millió forint közötti ráfordítást tervezők közel egyötödét teszik ki, míg a 2-3 millió, illetve 5-10 millió forint közötti összeget költenének autóra a válaszadók 13, illetve 12 százaléka. Tízmillió forint feletti összeget csak 5 százalékuk költene autóra, a nők közül senki, míg a férfiak 9 százaléka fordítana ennyit erre a célra.

Az autóvásárlás előtti tájékozódásban a család és az ismerősök a legfontosabbak, 47 százalékuk fordul hozzájuk tanácsért. Az internetes oldalak 35 százalékuknál, az autószerelők pedig 34 százalékuknál szolgálnak információforrásként. A nők 56 százaléka, míg a férfiak 40 százaléka kér tanácsot családtól és ismerősöktől. Az internetet a férfiak 40 százaléka, a nők 29 százaléka használja tájékozódásra. Az online fórumokat a teljes népesség 20 százaléka, a közösségi médiát és autós szaklapokat egyaránt 10-10 százalékuk használja információforrásként.