Vasúti késések és kihívások a kánikulában

A hőség miatt több vasútvonalon is növekszik a menetidő, és a MÁV-vezető szerint a vasúti kocsik nem a jelenlegi klimatikus viszonyokra lettek tervezve.

Szombaton több vasútvonalon is megnövekedett menetidővel kell számolniuk az utasoknak. Például a Keleti pályaudvarról Békéscsabára induló Békés InterCity (7400) kerülő útvonalon, Cegléd és Szolnok felé közlekedik, és a BKK 168E buszjáratain elfogadják a vasúti bérleteket és jegyeket. Emellett a Budapest-Debrecen-Nyíregyháza-Záhony vonalon is meghosszabbodott a menetidő, mivel Cegléd és Abony között meghibásodott a biztosítóberendezés, és a másik vágányon vágányzár miatt nem közlekedhetnek a vonatok. A Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon akár 30-40, néhol 50 perccel is hosszabb lehet a vonatok menetideje.

A helyzetet tovább súlyosbítja, hogy a vasúti kocsikban rendkívül meleg van, ami különösen megterhelő az utasok számára. Kormányos László, a MÁV-Start vezérigazgató-helyettese az RTL Híradónak nyilatkozva elmondta, hogy minden munkatársuk azon dolgozik, hogy enyhítsék az utasok helyzetét ebben a nehezen viselhető hőségben. Arra kérték az utazókat, hogy ha lehetőségük van rá, halasszák el az utazásukat, vagy válasszanak más közlekedési eszközt. A vezérigazgató-helyettes hozzátette, hogy a vonatoknak csak 40%-án van klíma, és a vasúti kocsik 40-50 éve nem a mai klimatikus viszonyokra lettek tervezve.

Az országos tisztifőorvos a legmagasabb hőségriasztást jövő csütörtök éjfélig meghosszabbította, és a meteorológiai szolgálat figyelmeztetése szerint az ország nagy részén a következő napokban a napi középhőmérséklet nem csökken 29 fok alá.