A MÁV vezérigazgató-helyettese szerint a vasúti kocsik nem ezekre a klimatikus viszonyokra készültek

A MÁV-Start vezérigazgató-helyettese, Kormányos László az RTL-nek nyilatkozva elmondta, hogy a vasúti kocsik 40-50 évesek, és nem a jelenlegi klimatikus viszonyokra tervezték őket.

A magyar vasúti közlekedésben az utóbbi időben több probléma is akadályozta az utasok zavartalan utazását. A MÁV arra kérte az utazóközönséget, hogy csak szükség esetén induljanak útnak, és ha lehet, válasszák inkább a buszközlekedést, mivel a Volánbuszokon van klíma, a vasúti szerelvényeken viszont nem.

Kormányos László hangsúlyozta, hogy a vasúttársaság minden munkatársa azon dolgozik, hogy enyhítsék az utasok helyzetét a kánikulában. A vezérigazgató-helyettes szerint a hőség miatt érdemes lehet elhalasztani az utazást, vagy buszra szállni, mivel a vonatoknak csak 40 százalékán van klíma, ezeknek pedig közel fele „nem teljes értékű klímaberendezés”.

Egyes utasok tapasztalatai szerint még a klímás vonatokra szóló jegy megvásárlása sem garantálja a hűvös utazást. Egy esetben, hiába fizetett többet az utas a jegyért, a klímás vonatra való felszállás nem valósult meg.

A MÁV már pénteken azt kérte, hogy a kritikus hőségre érzékeny, egészségileg veszélyeztetett utasokat, hogy a hőségriasztás ideje alatt csak a legszükségesebb esetben induljanak útnak. Akik számára pedig a Volánbusz helyközi buszai párhuzamos megoldást kínálnak, használják ki a vármegye- és országbérletek előnyeit, az érintett buszok 84 százalékán ugyanis klímaberendezés működik.

A nyár és a hatalmas forróság miatt rengeteg utaznak szerte az országban. Eközben a MÁV több fronton is küzd az elemekkel: leszakadt felsővezetékek, hatalmas késések és olvadó sínek, miközben ahol van klíma a vonatokon, ott sem működik rendesen. A MÁV vizet oszt az állomásokon, de inkább azt kérik: aki teheti, halassza el az utazását, vagy üljön inkább buszra.

A legmagasabb hőségriasztás még öt napig van érvényben, miközben a meteorológiai szolgálat arra figyelmeztet, hogy az ország nagy részén a következő napokban nem csökken 29 fok alá a napi középhőmérséklet. A helyzetet nehezíti, hogy szombat reggel leszakadt egy felsővezeték, ami jelentős járatkéséseket okozott, számos vasúti kocsiban pedig nem működik a klíma. A vasúti közlekedésben azonban nem csak a hőség okoz gondokat. Egy Szolnok felé tartó vonat leszakadt felsővezetékkel ütközött, így a Keleti pályaudvarra érkező vonalakon egész nap késések és kimaradások vannak.