Az Audi bemutatja a lenyűgöző 16 hengeres új időgépét

Az Audi a múlt század harmincas éveinek hangulatát idéző, 16 hengeres erőforrással felszerelt új modelljével állt elő, amely a Goodwood Festival of Speed keretein belül debütál.

Az Audi, amely az Auto Union márkák - DKW, Horch és Wanderer - egyesülésével jött létre 1932-ben, egy olyan retró újdonságot mutatott be, amelyben három személy fér el, hasonlóan a McLaren F1-hez. Az Auto Union már a 30-as évek elején felkérte Ferdinand Porschét egy Grand Prix versenyautó megalkotására, amelynek eredményeképpen nem sokkal később megjelent az első versenyautó a pályákon.

Egy kevésbé ismert tény, hogy az Auto Union egy közúti változatot is tervezett a versenyautóból, a "Schnellsportwagen" (gyors sportkocsi) projektet azonban a kedvezőtlen körülmények miatt végül nem valósították meg.

Az 1935-ben törölt Auto Union Type 52 hajtáslánca az Auto Union Type 22-ből származott volna, de a kompresszoros 16 hengeres erőforrás teljesítményét csökkentették volna, hogy az normál üzemanyaggal is működhessen. Az eredeti tervek szerint a 200 lóerős és 436 Nm nyomatékú, 4,4 literes motorral szerelt modell akár 200 km/h-s sebességre is képes lett volna, miközben mindössze 1,3 tonnát nyomott volna.

2023-ban az Audi úgy határozott, hogy az eredeti 1934-es tervek alapján megépíti a soha nem létezett legendát, amelynek működőképes prototípusa a Goodwood Festival of Speeden mutatkozik be.

Az eredeti tervek nem tértek ki a kocsi fényezésére, így az Audi a híres versenyautók Cellulose Silver színét választotta. A Crosthwaite & Gardner segítségével létrehozott jármű az eredetileg tervezettnél hosszabb lett, hogy elegendő helyet biztosítson a technikának.

Az új Auto Union Type 52 méretei 5,39 méter hosszúságú, 1,78 méter szélességű és 1,66 méter magasságú, tengelytávja pedig 3,3 méter. A középső ülésen helyezkedik el a sofőr. Az 1936-os Type C-ből származó 16 hengeres kompresszoros motor 6 literes lökettérfogattal rendelkezik és 4500-as fordulatszámon 520 lóerős teljesítményt produkál.

A 21. századi Schnellsportwagen tömege 1,45 tonna, azonban gyorsulásáról és végsebességéről még nincsenek információk, ahogy arról sem, hogy mennyibe került a jármű megépítése.

A Goodwood Festival of Speeden Hans-Joachim Stuck, a 73 éves versenylegenda és Tom Kristensen, a kilencszeres Le Mans-i bajnok fogja vezetni az Auto Union Type 52-t. Stuck édesapja, Hans Stuck az eredeti Auto Union autókkal ért el jelentős sikereket a 30-as években.