Zéró villany: őszinte V8-as örömünnep a legújabb Mercedes-AMG

A Mercedes-AMG GT63 Pro teljesítménye mindenféle elektromos rásegítés nélkül haladja meg a 600 lóerőt.

A Mercedes-AMG legújabb büszkesége, a GT63 Pro, egy igazi V8-as motoros élményt nyújt elektromos rásegítés nélkül, több mint 600 lóerős teljesítménnyel. Nemrégiben kipróbálhattuk a lágyhibrid AMG G63-as kockaterepjárót és a hibrid technológiát mellőző kétajtós AMG GT 63-at is, amelyek mind a 4 literes V8-as benzinmotor 585 lóerős és 800 Nm-es produkciójával büszkélkedhetnek.

A GT 63 S E Performance változat, amely egy 612 lóerős V8-as erőforrásra épülő 816 lóerős és 1420 Nm-es plugin hibrid, 2,2 tonnát nyom a mérlegen, és 200 kilogrammal nehezebb az alapmodellnél. Ezzel szemben a vadonatúj GT63 Pro-ban semmilyen hibrid technika nem található, és a V8-as motorja 612 lóerővel és 850 Nm-rel hajtja a négy kereket.

Az új GT63 Pro 3,2 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és a végsebessége eléri a 317 km/h-t, ami 2 km/h-val több az alapmodellnél. Versenypályán a két GT közötti különbség még jelentősebb lehet, hiszen az új csúcsmodell továbbfejlesztett aerodinamikai csomaggal, megnövelt teljesítményű hűtőrendszerrel, alapáras szuperkönnyű karbonkerámia fékkel, 21 colos kovácsolt felnikre szerelt Michelin Pilot Sport 5 vagy Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikkal, valamint fix hátsó szárnnyal érkezik.

A kilencfokozatú automata váltós GT63 Pro 10,9 másodperc alatt gyorsul 0-ról 200 km/h-ra, és értékesítése szeptemberben kezdődik meg, bár az árakat még nem hozták nyilvánosságra. Magyarországon a GT63 hivatalos listaára 81,9 millió forint, míg a 13 kilométeres elektromos hatótávval rendelkező, 2,8 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsuló GT 63 S E Performance minimum 93,4 millió forintért vihető haza.