A Dacia Spring új köntösben: mini-Duster megjelenés és frissített technológia

A Dacia Spring, a román autógyártó első tisztán elektromos modellje, jelentős ráncfelvarráson esett át, és 2024-ben új megjelenéssel kerül a piacra. Az új Dacia Spring külsőre a Duster kistestvérére hasonlít, az Auto Bild szakértője szerint mintha csak összezsugorították volna a nagyobb SUV-t.

Az elektromos jármű elejét a Dusterre emlékeztető mímelt hűtőrács és az új nappali menetfények jellemzik, melyek alatt LED-es főfényszórók találhatók, Matrix LED technológiával is kiegészíthetők felárért. Az első kötényeken és a hátsó részen is megjelenik a várostérkép mintázat, amely a városi használatra utal, valamint az új hátsó lámpák, amelyeket díszléc köt össze.

A Spring méretei kissé csökkentek, hossza 3,70 méter, de a szélesség, magasság és tengelytáv változatlan maradt. A csomagtartó térfogata 308 liter, amely lehajtott ülésekkel 1004 literre bővíthető.

A modell két motorváltozatban érhető el, 45 vagy 65 lóerős teljesítménnyel, és 200 kilométeres hatótávolságot ígér, a 30 kW-os gyorstöltés opcionálisan választható.

Az újítások között szerepel a modernizált műszerfal és az infotainment rendszer, amely alapkonfigurációban az okostelefonra támaszkodik, de felárért vagy magasabb felszereltségi szinten 10 colos kijelző is rendelhető. A belső térben bőrmentes kárpitozás és vibráló színű díszítőelemek találhatók, a tárolóhelyek bőségesek, bár a hátsó ülés szűkös lehet magas utasok számára.

A Spring dinamikája nem kiemelkedő, a 14 vagy 15 colos felniken Linglong Eco Master abroncsok találhatók, amelyek nedves úton kevés tapadást nyújtanak. Az autó városi forgalomban agilis, és akár 130 km/órás sebességet is képes elérni, de az autópályás tempó függ a sofőr zajtűrésétől és a töltésre szánt időtől.

A faceliftelt Spring fogyasztása a tesztek során 11,4 és 13,8 kWh között maradt, és a sebességváltó B beállításával növelhető a rekuperáció. A felfüggesztés kiegyensúlyozott, de a fekvőrendőrökre és nagyobb bukkanókra figyelni kell.

A Dacia Spring így továbbra is vonzó választás lehet az elektromos városi járművek piacán, különösen az ár-érték arány tekintetében.