Most őszintén, mit tud a legolcsóbb villanyautó? Teszten a pofás új Dacia Spring

Kipróbáltuk, hogy mire képes a gyakorlatban a tavaly Európában a harmadik legnépszerűbb elektromos autóként jegyzett Dacia Spring 2024-es verziója, mely friss dizájnnal, kellemesebb utastérrel és nagyobb tudással veszi célkeresztbe a vásárlók pénztárcáját.

Három évvel ezelőtt igen komolyat szólt, amikor a Dacia előrukkolt a 4 millió forintos új villanyautó ígéretével. Persze ez az ár csak a kérészéletű állami támogatással jött ki, és értelemszerűen a legfapadosabb modellre vonatkozott – a listaáron már 6,5 millió forinton jegyzett apróságból később még egy 10 millió forintos változat is feltűnt a színen. Azóta nem kevés víz lefolyt a Dunán, és most itt a legújabb modernizált nekifutás, mely továbbra is a legolcsóbb új elektromos autó kíván lenni.

A Bordeaux környéki nemzetközi menetpróbán jártunk utána, hogy pontosan mit is kapunk a pénzünkért, ha egy 2024-es új Dacia Springre esik a voksunk.

Gyökerek

A mellékelt fotókon látható Dacia Spring nem egy új fejlesztés, hanem egy a látványos dizájnfrissítés miatt az átlagnál komolyabbnak tűnő facelift. Történetünk 2015-ben kezdődik, amikor is a Renault előrukkolt az indiai majd pedig a brazil piacra szánt Kwiddel, mely benzines kisautóból 2019-ben debütált az elektromos kivitel Renault City K-ZE néven.

Az esetlen külsejű rút kiskacsa a faceliftnek köszönhetően sokkal szerethetőbb megjelenésűvé vált, és a külsején azok a látványos formai megoldások köszönnek vissza, melyek nemrégiben az új Dacia Dusteren debütáltak.

Milyen belül?

Az utastér hangulata is jelentős változáson ment keresztül. Az új Springbe bepillantva már nincs szekunder szégyenérzetünk, és bár a látványosan megformált felületek továbbra is javarészt kopogósan kemény műanyagokból vannak, a minőségérzet sokat javult.

A nagy érintőkijelző viszont csak a legmagasabb Extreme felszereltség esetén jár, és a manuális légkondicionáló is csak az Extreme és a középső Expression felszereltség sajátja. Essential belépőszinten nincs sem középső kijelző, sem légkondi, de például a tempomat, az első elektromos ablakemelő és a tolatóradar az összes új Springben tetten érhető.

Mit tud még?

A két első ülés közötti fura dobozkán landolt az előre-hátra pöckölgethető RND/B kezelőszerv, melyről hiányzik a P mód, a kézifék hagyományos karos kialakítású. A Spring továbbra is négyszemélyes és a hátsó sor messze nem mondható tágasnak.

Az eredetileg 45 lóerővel debütált Spring tavaly óta 65 lóerős változatban is kapható, e tekintetben nincs változás, mint ahogy a nettó 26,8 kWh kapacitású akkumulátor is maradt a régi.

Ami nem változott

A 225 kilométeres WLTP-hatótávból nekünk 215 kilométert sikerült hoznunk a gyakorlatban úgy, hogy normál lendületes módon közlekedtünk és a nyári melegben sokat használtuk a klímát.

Konklúzió, árak

Bár sokkal modernebb lett a külseje és jelentősen élhetőbbé vált a belseje, az eddig már több, mint 150 ezres mennyiségben értékesített Dacia Spring továbbra is maradt az, ami eddig is volt. Egy alapvetően faék egyszerűségű, puritán kivitelű kompakt négyszemélyes villanyautó, mely relatíve széles rétegek számára kínál olcsó elektromobilitást.

A több európai országban már jó ideje rendelhető, 16 900 eurón nyitó újdonság magyarországi indulóárát mi valahova 7 millió forint magasságába lőnénk be, a jobban felszerelt 45 lovas példányok pedig jó eséllyel 7,5 millió forinton startolnak majd. A 65 lóerős kivitelek árcéduláján előzetes becsléseink szerint 8-8,5 millió forintos összegek szerepelhetnek.