Nehéz időszak a német autógyártók számára

A német autóipar nem tudott pozitív eredményeket felmutatni az év első felében, a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz egyaránt csökkenő eladásokról számolt be. A prémiummárkák között a müncheni vállalat áll a legjobban, de a kihívások ellenére a csoportok optimisták maradnak.

A három nagy német autógyártó – a BMW, a Volkswagen és a Mercedes-Benz – egytől egyig csökkenő eladásokat jelentett az év első hat hónapjában. A BMW csupán 0,1 százalékos csökkenést tapasztalt, ami 1,21 millió autót jelent, míg a Volkswagen 0,6 százalékos csökkenést regisztrált, összesen 4,35 millió járművel. A Mercedes-Benznél a helyzet a legaggasztóbb, 6 százalékos visszaesést könyveltek el, ami 1,17 millió darabot tesz ki.

Az Audi, amely a Volkswagen csoport része, 8,2 százalékkal kevesebb járművet értékesített az első félévben az előző év azonos időszakához képest, összesen 833 ezer darabot. A VW alapmárkája viszont viszonylag stabil maradt, mindössze 0,2 százalékos csökkenést mutatva, 2,22 millió járművel. Azonban a második negyedévben a helyzet romlott, 5,2 százalékos visszaesést mutatva.

Az elektromos járművek piacán az Audi növekedést ért el, bár a Q8 e-tron modellnél nem ez volt a helyzet. A Volkswagen a gyenge kereslet miatt fontolóra vette a modell brüsszeli gyártásának leállítását. Ennek ellenére a csoport az év egészére nézve továbbra is enyhe növekedést vár a globális szállításokban.

A BMW elektromobilitási átállásra való törekvése pozitív hatással volt a vállalatra, a tisztán elektromos járművek kiszállításai mintegy negyedével, 190 600 járműre nőttek. Ugyanakkor a Mini és a Rolls-Royce leányvállalatok jelentős értékesítési visszaesést okoztak a BMW összesített számainak.

A Mercedes-Benz elektromos járművek terén is csökkenést regisztrált, mind a csoport, mind a személygépkocsik szintjén, ami befolyásolta a csoport általános teljesítményét. A modellváltások és a hosszú szállítási idők is hozzájárultak az eladások csökkenéséhez az év első felében. Ázsiában, különösen Kínában, az eladások 9 százalékkal estek vissza.

Összességében a német autógyártók jelentős kihívásokkal néznek szembe, de a helyzetben rejlő növekedési lehetőségeket is látják, különösen az elektromos járművek piacán és az új piacokon.