Szorosabb együttműködés a GVH és az NMHH között

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) megújította közel két évtizede tartó szakmai együttműködését, amelyet a Digitális szolgáltatásokról szóló európai uniós rendelet (DSA) hatálybalépése indokolt.

A GVH csütörtökön jelentette be, hogy a két hivatal szerdán írta alá az együttműködési megállapodást, amelynek célja a tudatosságot növelő kommunikációs és edukációs tevékenységek összehangolása is. A DSA-rendelet, amely elsősorban az online közvetítőkre vonatkozik, kötelezettségeket állapít meg a piacterekre, közösségi hálózatokra, alkalmazás-áruházakra, valamint az online utazási és szállásplatformokra. A rendelet kiemelt célja az illegális és káros online tevékenységek, valamint a szándékos álhírterjesztés megakadályozása, ezzel is védelmet biztosítva a fogyasztóknak az online térben.

A GVH és az NMHH közötti megerősített együttműködés lehetővé teszi, hogy hatékonyabban lássák el feladataikat, mint például a médiapiac, az elektronikus hírközlés és a postai szolgáltatások felügyeletét, a tisztességes piaci verseny őrzését, a fogyasztók védelmét és a jogsértések feltárását. A hatóságok vállalták, hogy jogalkalmazói tevékenységük során szorosan együttműködnek, és értesítik egymást, amennyiben a másik hatóság feladat- és hatáskörét érintő információról szereznek tudomást.

Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke szerint a megerősített együttműködés révén hatékonyabban tudnak majd közösen fellépni a digitális térben tapasztalt jogsértésekkel szemben, és védeni a magyar fogyasztókat. Koltay András, az NMHH elnöke hozzátette, hogy az NMHH feladatkörének bővülése az online platformok felügyeletével új lehetőséget teremt a biztonságosabb online környezet kialakításában, és a GVH-val való együttműködés nagyban hozzájárul az új feladatok hatékony ellátásához.