Japán autógyártók együttműködése az elektromos járművek forradalmában

Összefogtak a japán autóipari vállalatok, hogy egy digitális nyomkövető rendszert fejlesszenek ki az elektromos autók akkumulátorai számára, amelynek segítségével előznék meg a piacot – jelentette a Nikkei Asia.

A Nikkei Asia beszámolója szerint több japán autógyártó vállalat, köztük a Nissan, a Honda, a Mazda és a Denso összefogott egy digitális nyomkövető rendszer kifejlesztésére, amely az elektromos autók akkumulátorainak adatait követi nyomon. Az Európai Unió már régóta tervezi az elektromos autókra vonatkozó szabályozás bevezetését, amelynek célja a használt akkumulátorok újrahasznosításának elősegítése és Kína befolyásának csökkentése a piacon.

A japán vállalatok által létrehozott együttműködés keretében 2027-re tervezik az „akkumulátor-útlevél” bevezetését. Ez a rendszer lehetővé teszi majd, hogy a vállalkozások és az autótulajdonosok hozzáférjenek az akkumulátorokban felhasznált újrahasznosítható fémek mennyiségéhez, eredetéhez és gyártási történetéhez, valamint az akkumulátorok romlásának mértékéhez és maradványértékéhez.

Az Európai Unió már több szabályozást is bevezetett az energiatárolókra vonatkozóan, amelyek előírják az akkumulátorok újrahasznosításának szükségességét, és célul tűzték ki, hogy 2027-re elérjék az újrahasznosítás 50 százalékos arányát. Az EU vezetése Kína piaci túlsúlyát aggasztónak találja, és a többszöri használat révén szeretnék csökkenteni a keleti nagyhatalom előnyét.

A japán autógyártók tervei szerint az „akkumulátor-útlevél” rendszert először Európában fogják bevezetni, és a jövőben az Egyesült Államok is fontolgatja a hasonló rendszer alkalmazását.