BMW X4: Az idő szorításában a gyártás vége felé

A BMW X4 modellje hamarosan eltűnhet a piacról, mivel a német autógyártó a gyártás megszüntetését tervezi. Az X4-es széria iránti kereslet csökkenése mellett a BMW elektromobilitásra való átállása is közrejátszik ebben a döntésben, de a rajongók számára reményként felcsillanhat egy elektromos változat megjelenése a közeljövőben.

A BMW X4-es modellje a SUV kupé kategóriában eddig egy hiánypótló járműként szolgált, azonban a gyártó szerint kezd feleslegessé válni. A BMW-nél tapasztalható átalakulás során a vállalat komolyan veszi az elektromobilitás kérdését, ami a járműkínálat átalakítását is magával hozza.

A BMW SUV kupé kínálatában jelenleg az X2, az X4 és az X6 modellek találhatóak. Az X2 és az X6 továbbra is népszerű és keresett modellek maradnak, azonban az X4 iránti érdeklődés csökkenése miatt a gyártó a széria gyártásának megszüntetését fontolgatja.

Az X4 csökkenő népszerűségét részben az új X2 modellnek is köszönheti, amely méretét tekintve (4,55 méter) jelentősen nagyobb lett az elődjénél, és így közelebb került az X4-hez (4,57 méter). Ez a hasonlóság tovább csökkentheti az X4 iránti keresletet.

A gyártás pontos befejezésének időpontja még nem ismert, de a jelek szerint legkésőbb 2025-re szűnhet meg az X4-es modell gyártása.

Az X4 rajongóinak azonban lehet okuk a bizakodásra, hiszen a BMW "New Class" elektromos platformjának köszönhetően a következő években, de valószínűleg csak 2027-ben, megjelenhet az iX4 névre keresztelt teljesen elektromos változat.

Egy érdekes fordulatot vehet az X4-es modellek piaci helyzete, ha figyelembe vesszük, hogy a BMW-ket lízingelő cégek is érintettek lehetnek politikai és gazdasági vitákban. Például a Hungast cégcsoport, amely a legnagyobb hazai közétkeztetőként ismert, lízingelt BMW-t használ Bánki Erik fideszes országgyűlési képviselő, aki a Pannon PR 2020 Kft. nevű cégén keresztül bérel egy sport BMW-t, és állítása szerint semmi köze a Hungasthoz, amely több százmilliós tendereken szokott nyerni. Bánki azt mondta, hogy a sportautót egyszerű ügyfélként, piaci áron bérli, és azzal indokolta a bérlést, hogy sokat utazik, gyakran cseréli az autóját, ezért pénzügyileg jobban megéri neki. A képviselőt többször is összekötötték már a Hungasttal, amit ő rendre tagadott, de fia, Bánki Ábel több cégben is tulajdonos, amelyek közül háromban a Hungast tulajdonosa is érdekelt. A Hungast a lap kérdéseire reagálva azt közölte, hogy saját ügyféladatait üzleti titokként kezeli.