Wizz Air járatkésés: több mint másfél napos várakozás után indulhatott a gép

A Wizz Air utasai több mint 36 órás várakozás után végre útnak indulhattak a Budapest – Catania járaton, miután többször is elhalasztották az indulást. Hétfőn 18:25-kor kellett volna felszállnia a Wizz Air W6 2353 számú járatának, azonban a légi irányítás kapacitáshiányára hivatkozva több alkalommal is módosították az indulási időpontot. A gép csak 21:00-kor indult volna vissza Budapestre, de a járatot törölték, és az utasoknak először azt mondták, hogy kedd reggel 8-kor indulnak, majd ezt este 19:30-ra, végül 23:20-ra módosították, de a gép akkor sem szállt fel.

Az utasok hétfő este óta vártak, és a Wizz Air nem adott érdemi tájékoztatást a késésekről, csupán egy-egy értesítést küldtek a járat további késéseiről. Egyik olvasó beszámolója szerint SMS-ben értesítették, hogy a járatot kedd 22:15-re tették át, majd később 21:45-re, de ő már kedd 11:30 óta a reptéren várakozik, és további SMS-t nem kapott. Egy utas elmondása szerint ekkor elkezdték begyűjteni a szállásokhoz az igényelt szoba nagyságokat, de amikor kiküldték az egyik csoportot a lebeszélt szállásra, önköltségen rendezett taxival, akkor derült ki, hogy csak a fülükhöz tartották a telefont, valójában senkit nem hívtak fel.

Néhányan megpróbáltak átfoglalni a Ryanairre, de a jegyárak hétfő este 9700 forintról kedden 105 ezer forintra emelkedtek, így sokan ezt a lehetőséget elvetették. Emiatt a Ryanair járatán túlfoglalás alakult ki, és az is 2,5 órát késett. A magyar utazók között voltak, akik utazási irodával mentek, és közülük néhányan kaptak szállást, bár a reptértől másfél órára, és egy négyfős családnak csak egy nagyobb ágy jutott.

A Wizz Air szerint a járatkésésért a légi irányítás kapacitáshiányát tehető felelőssé, ami miatt a személyzet jogszabályba foglalt munkaideje lejárt, ezért a járatot másnap éjszakára át kellett tenni. Az érintett utasoknak a légitársaság szerződéses partnere segített szállást foglalni, bár ez a közeli szállodák telítettsége miatt nem volt zökkenőmentes. Az utasok végül szerda hajnalban, 00:46-kor indultak el Cataniába, és a Wizz Air közleményében azt is jelezte, hogy az érintett utasok ingyen átfoglalhatták a jegyüket egy másik járatra, illetve kérhettek visszatérítést is. A légitársaság hangsúlyozta, hogy ők megfelelően felkészültek a nyárra, de a légiforgalmi irányítási rendszerek jelentős problémákkal küzdenek, és határozottan kérik a hatóságoktól, hogy haladéktalanul rendezzék ezeket a problémákat. A Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára és a légitársaság minden utasának megtéríti a felmerülő szállásköltségét.

A Cataniából Budapestre tartó járat is hasonlóan csúszott, ennek szintén hétfő este kellett volna elindulnia, ehelyett szerdán hajnali fél 4 körül szállt fel. A mai menetrend szerint 11:45-kor érkezhet meg Budapestre a járat, ami több mint 36 órával később lenne az eredeti időponthoz képest. Körülbelül 35 utas töltötte mindkét éjszakát a reptéren. Néhányan kaptak 3100 forintos jóvátételi kupont.