Zara belépése a román használtruha-piacra

A Zara, az Inditex csoport zászlóshajója, megkezdi tevékenységét a romániai használtruha-piacon, a fenntarthatóság jegyében hosszabb élettartamot biztosítva a fast fashion termékeknek.

Az Inditex legnagyobb márkája, a Zara, a fast fashion termékek élettartamának meghosszabbítására törekszik, és e célból lépett be a romániai használtruha-piacra. A márka korábban már sikeresen elindította ezt a szolgáltatást az Egyesült Királyságban és Franciaországban. A Zara román nyelvű platformja bemutatja, hogy a ruhák élettartamát javítással, visszavásárlással és adományozással kívánják meghosszabbítani.

A vállalat tervei szerint 2025-re a kezdeményezés minden stratégiai piacán elindul, ami jelentős változást jelent a fast fashion iparág egyik legnagyobb globális szereplője számára. Az Inditex ezzel a lépéssel reagál a fenntarthatósági nyomásra, figyelembe véve, hogy a textilipar felelős a globális szén-dioxid-kibocsátás mintegy 10 százalékáért.

A használt ruházati cikkek, cipők és kiegészítők másodpiacának értéke világszerte 100 és 120 milliárd dollár között mozog, ami jelentős növekedést mutat a 2020-as értékekhez képest. Az Inditex csoport, amely többek között a Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius és Oysho márkákat is magában foglalja, rekord profitot ért el a dinamikus értékesítések és az áremelési politika eredményeként. Romániában az Inditex 2022-ben 2,2 milliárd lejes forgalmat és közel 300 millió lejes nettó profitot ért el, több mint 1800 alkalmazottal.