Cipőt a cipőboltból! – A Hyundai Tucson 1,6 T-GDI tesztje

Nem érted, hogy az emberek miért rajonganak az autókért. A kocsi neked arra való, hogy eljuss A-ból a B-be, a lehető legnagyobb megbízhatósággal és kényelemben. Mindamellett nem baj, ha keveset fogyaszt, de hogy mi van a lemezek alatt, ahhoz nem értesz és legyünk őszinték: nem is érdekel.

Nem vagy ezzel egyedül, sokan vannak, akik hasonlóan gondolkodnak, és előbb-utóbb elgondolkoznak egy Hyundai Tucson vásárlásán. Ez az autó egy SUV, ami manapság nagyon népszerű, és a magas üléspozíciónak köszönhetően kényelmes kilátást biztosít a forgalomra. A Tucson ráncfelvarrás előtti modelljéhez képest apró részletekben változott, például dacosabb lett az orra és hosszabbá, szélesebbé vált, de ezeket a változásokat nem feltétlenül veszed észre első pillantásra.

Az utastérben két nagy képernyő található, amelyek közül az egyiken a sebesség, a fordulatszám és a fogyasztás, a másikon pedig a szórakoztató elektronika és a klíma vezérlése látható. Az érintőgombok segítségével a legfontosabb funkciók könnyen elérhetők. Az automata váltó karja a kormány mellett helyezkedik el, ami megszokást igényel, de hamar meg lehet szeretni, mivel így több hely marad a középkonzolon tárolóknak és az indukciós telefontöltőnek.

A hátsó ülésen is kényelmesen elférnek az utasok, és a csomagtér alaphelyzetben 616 literes, ami bőven elegendő a csomagok számára. A motorválaszték terén több lehetőség közül választhatsz, beleértve a turbós benzines, dízel, plug-in hibrid és sima hibrid változatokat. A lágy hibrid benzines motorral az autó fogyasztása változó lehet, átlagosan 7 liter körülire számíthatsz.

A Tucson futóműve puha és kényelmes, ami jól illik az 1,6 literes, 160 lóerős motorhoz. Ha az alapváltozat elegendő számodra, akkor 11 299 000 forintért megkaphatod a Comfort felszereltséget. Ha viszont a legmagasabb felszereltségű plug-in változatot szeretnéd, akkor 18 999 000 forintot kell érte fizetned.