M7-es autópálya felújítása: terelések a nyári szezonban

Az M7-es autópálya Budapest és Balatonvilágos közötti szakaszán az útburkolat állagromlása miatt elkerülhetetlenné vált a felújítás, ami tereléseket fog eredményezni a nyári szezonban.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) szerdán az MTI-vel közölte, hogy a nyári forgalom akadályozásának minimalizálása érdekében csak azokon a szakaszokon végeznek majd munkálatokat, ahol már három forgalmi sáv áll rendelkezésre. A tereléseket és munkavégzést a kevésbé forgalmas napokon, kedd és péntek között fogják megszervezni. Június és július hónapokban lesznek ilyen munkálatok, augusztusban azonban nem terveznek ilyen jellegű beavatkozásokat.

A Budapest felé vezető oldalon, Székesfehérvár és az M0 autóút közötti szakaszon dolgoznak majd, és itt is csak úgy, hogy két sávon biztosítani tudják a folyamatos haladást. Emellett előfordulhat, hogy pihenőhelyen vagy csomóponti ágon is felújításokat végeznek, ami ideiglenes zárásokat eredményezhet.

Az őszi időszakban azonban már a Balaton felé tartó oldalon is számítani kell a felújítási munkálatokra.

Az M7-es autópálya Érd és Székesfehérvár közötti szakaszán az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet, és az utóbbi időben több helyen is gyorsan romlott az állapota. Ennek következtében a nyári időszakban legalább 8 km hosszan cserélni kell a tönkrement burkolatot ezen a 54 km-es autópálya szakaszon. Csak ezen a pályán idén közel 1,5 millió négyzetméteren terítenek le új burkolatot.

A következő három évben, 2023 és 2025 között, az MKIF Zrt. által üzemeltetésre és felújításra átvett 1237 km útból 538 km út újul meg, és kap új aszfaltburkolatot, szükség esetén több rétegben. Az M7-es nyári felújítása is része Magyarország legnagyobb gyorsforgalmiút-felújításának.