A teljesen új BMW X3 bemutatkozása

Friss külsővel, modern műszerfallal és új hibrid hajtásláncokkal debütált a BMW legnépszerűbb modelljének új generációja, ami 6 hengeres motorral is elérhető.

A BMW legutóbb 2017-ben mutatta be az X3-as modell teljesen új változatát, és most megérkezett a legfrissebb, immár negyedik generációs kiadás. Az új BMW X3 letisztult formavilágával, opcionálisan világító méretes vese hűtőrácsával, feláras mátrix LED-fényszórójával, 18-21 colos kerekeivel, süllyesztett kilincseivel, karakteres hátsó lámpáival, valamint a sportos verziók esetében hangsúlyos négy kipufogóvégével hívja fel magára a figyelmet.

A jármű szupermodern műszerfala egy 12,3 colos digitális műszeregységet és egy 14,9 colos infotainment kijelzőt foglal magában, amelyek a legújabb OS 9 szoftverrel könnyedén kezelhetők, akár iDrive-on, érintőkijelzőn vagy egyszerű szóbeli hangparancsokkal.

Az előző generációnál méreteiben nőtt az új X3: 3,4 centiméterrel hosszabb, 2,9 centiméterrel szélesebb és 2,5 centiméterrel alacsonyabb lett, valamint 0,27-es légellenállási együtthatóval rendelkezik. A csomagtere kiviteltől függően 460-570 literes, míg a hátsó üléstámlák ledöntésével akár 1600-1700 literes raktér is kialakítható.

A motorpalettán a benzines alapmodell, a 48 V-os lágyhibrid X3 20 xDrive 2 literes 4 hengeres turbómotorja 208 lóerőt és 330 Nm nyomatékot produkál, 7,8 másodperces 0-100 km/h gyorsulással és 215 km/h végsebességgel. A dízel szerelmeseinek a 197 lóerős és 400 Nm-es X3 20d xDrive áll rendelkezésre, amely szintén 215 km/h-s csúcssebességre képes. A plugin hibrid X3 30e xDrive 299 lóerős, 450 Nm nyomatékú motorral és 75-90 kilométeres elektromos hatótávval büszkélkedhet. A csúcsmodell, az X3 M50 xDrive 398 lóerős, 580 Nm nyomatékú 3 literes biturbó 6 hengeres motorral 4,6 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, maximális sebessége pedig 250 km/h.

Az Egyesült Államokban gyártott új BMW X3 a negyedik negyedévben érkezik a kereskedésekbe, az indulóára a benzines alapmodell esetében 57 900 euró (22,8 millió forint), a dízelért 60 400 eurót (23,8 millió forint), a plugin hibridért 66 000 eurót (26 millió forint), míg az M-es csúcsverzióért 82 500 eurót (32,5 millió forint) kell fizetni.

2025-ben új hathengeres verziók érkezése várható, továbbá jövőre debütál az elektromos iX3, amely a teljesen új Neue Klasse platformra épül és elsőként Debrecenben fog készülni.