Adidas részvények mélyrepülésben egy korrupciós botrány következtében

A német sportcég részvényei jelentős értékvesztést szenvedtek el, miután kiderült, hogy a vállalat kínai vezetősége érintett lehet egy korrupciós ügyben. Az Adidas évente 250 millió eurót költ marketingre Kínában, amely a cég egyik legfontosabb exportpiaca.

Az Adidas China vezérkarának egyik felsővezetője jelentős összegű megvesztegetési pénzeket és értékes ingatlanokat fogadott el a vállalat kínai gyárainak beszállítóitól. A botrány a Xiaohongshu közösségi oldalon közzétett egy névtelen levél nyomán robbant ki, amely részletesen beszámolt a vezérkar korrupciós ügyeiről. A Financial Times tudósítója hívta fel a figyelmet a levélre, amelyet az AFP pekingi tudósítója már nem talált meg az oldalon. Az Adidas kínai vezetői egy vizsgálat elindításáról tájékoztattak, amelyet a névtelen levélre adott válaszként indítottak. A levélben foglaltak konkrét információk hiányában is arra utaltak, hogy egy jól tájékozott belső forrás állhat a háttérben.

A hírek hatására az Adidas részvényei először 4 százalékot estek, majd egy kis visszapattanás után 2,6 százalékos mínuszban stabilizálódtak, azonban az értékük továbbra is csökkenő tendenciát mutat.

Kína, mint a világ második legnagyobb gazdasága, kiemelten fontos piac az Adidas számára. A Covid-járvány idején tapasztalt lezárások jelentős veszteségeket okoztak a vállalatnak, de a járvány utáni időszakban a forgalom nyolc százalékkal nőtt, és idén már két számjegyű növekedést várnak. Jürgen Molnar, a RoboMarkets szakértője szerint a korrupciós botrány veszélyeztetheti a négy éves kihagyás után megindult fejlődést.

Az Adidas számára a botrány különösen rossz időben érkezett, tekintettel arra, hogy a vállalat nemrégiben szakított Kanye West rapperrel, ami jelentős veszteségeket okozott. West, aki az Adidas egyik reklám arca volt és a Yeezy sportcipők népszerűsítésében is közreműködött, antiszemita megjegyzéseket tett, ami miatt a német cég megszakította vele a kapcsolatot. Ez a lépés vezetett oda, hogy az Adidas 30 év óta először veszteséges lett. A vállalat a kínai piacra helyezte a hangsúlyt, hogy helyreállítsa a helyzetet, azonban a jelenlegi korrupciós botrány megnehezítheti ezt a folyamatot.