Az UEFA 2,4 milliárd eurós bevételre számít az EB-n

Eurómilliárdok forognak a labdarúgó Európa-bajnokság idején, és a legnagyobb nyertese ennek a UEFA lehet, amely 1,7 milliárd euró adómentes profitra tehet szert. A házigazda Németország számára is jelentős gazdasági hasznot hozhat az esemény, hiszen a vendéglátás és kereskedelem területén keletkező bevételekkel könnyedén megtérülhet a rendezésre fordított 625 milliárd euró. A szponzoráció terén is változások történtek: a Gazpromot az AliExpress, míg a Volkswagent a BYD váltotta fel kiemelt támogatóként.

Az UEFA a foci Eb-t szervezve azzal számol, hogy az esemény összesen 2,4 milliárd euró bevételt generál. Ebben benne vannak a szponzorpénzek is, amelyeket olyan cégektől kap, mint az Adidas, a Coca-Cola, az AliExpress, a Booking, a BYD, a Deutsche Telekom vagy a Lidl. Ezek a szerződések összesen 2 milliárd euró bevételt jelentenek az UEFA számára. Ehhez adódnak hozzá a jegy- és vendéglátási bevételek.

Az UEFA 650 millió euró kiadással számol, amely magában foglalja a résztvevő csapatoknak kifizetett 331 millió euró pénzdíjat, valamint az IT, a fizetések és a játékvezetők díját is. Az európai futballszövetség így összességében 1,7 milliárd eurós profittal számol, ami adómentes, mivel az UEFA egyezséget kötött a német kormánnyal, amely így 255 millió euró bevételről mond le.

A német kormány 625 millió eurót fizet a torna megrendezéséért, ezen belül 260 millió eurót költenek a szurkolói zónákra, 165 millió eurót stadionfelújításra, a helyszínek biztosítása pedig 150 millió euróba kerül. A német kiadások mellett jelentős bevételek is várhatók, hiszen az Eb miatt több millió turista érkezik majd Németországba.