A McDonald's mesterséges intelligenciája túl messzire ment

A McDonald’s befejezi mesterséges intelligencia alapú rendelőrendszerének használatát a drive-through szolgáltatásban, miután a rendszer több mint furcsa kombinációt ajánlott a vásárlóknak.

A BBC beszámolója szerint a vállalat 2019-ben kezdte el tesztelni az AI rendszert, de most több mint száz amerikai étteremből kivonják a technológiát. Az Axios cikke szerint az automata rendelésfelvevő rendszer (AOT) tesztüzeme 2021-ben kezdődött, együttműködésben az IBM-mel, és mindenhol az autós kiszolgálásnál, azaz a McDrive-okban alkalmazták. A mesterséges intelligencia alkalmazása kapcsán felmerült aggodalmak ellenére úgy tűnik, hogy egyelőre nem kell félni a munkahelyek elvesztésétől.

A TikTokon megosztott videók alapján az AI néha még a vaníliafagylalt és sültkrumpli kombinációjánál is furcsább ételeket ajánlott, mint például bacon vagy vaj a fagylalton. Ezen kívül előfordult, hogy a rendszer véletlenül többszáz dollár értékben rendelt csirke nuggetset, vagy mások rendeléseit írta jóvá egyes vásárlók számlájára. Olyan bakik is előfordultak, mint azé a vásárlóé, akinek a rendelését úgy értelmezte a rendszer, hogy több százezer dollárnyi Chicken McNuggetst akart venni, vagy amikor egy másik vásárló baconnel megszórt fagyitölcsért kapott, pedig nem azt rendelt.

A McDonald’s továbbra is tervez kísérletezni a mesterséges intelligenciával, de egyelőre felfüggesztik a tesztelést és visszatérnek a hagyományos rendelési módszerekhez. Azonban a cég nem engedte el teljesen a robotok kezét, az év végén akarnak még egy próbát tenni vele.