Akciócunami az egészségpénztáraknál

Ma Magyarországon az egészségügyi kiadások negyedét a lakosság fizeti saját zsebből, miközben az egészségpénztárak különféle akciókkal csábítják a tagokat.

Az egészségpénztárak csatlakoztak az akciózási lendülethez, és a legnagyobb pénztárak rendszeresen kínálnak kedvezményeket új és meglévő tagjaiknak. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője szerint ezek az akciók a tagok szerzését, befizetéseik ösztönzését és a szolgáltatások igénybevételének növelését célozzák. Az egészségpénztárba befizetett összeg 20 százalékát a tagok visszaigényelhetik adóvisszatérítés formájában, évente maximum 150 ezer forintig, amely az önkéntes pénztárakra együttesen érvényes.

Az Eurostat 2021-es adatai szerint hazánkban a teljes egészségügyi kiadások 25 százalékát a lakosság állja saját zsebből, ami jelentősen magasabb az EU átlagánál. A KSH adatai szerint az egészségügyi ráfordításoknak csupán 3 százalékát fizetjük önkéntes egészségügyi rendszereken keresztül, így a pénztáraknak jelentős fejlődési potenciál áll előttük.

Az egészségpénztárak különböző akciókat és nyereményjátékokat kínálnak, amelyek tárgynyereményeket, utalványokat, sőt akár autót vagy értékes mobiltelefont is kínálnak a résztvevőknek. A Prémium Egészségpénztár nyereményjátékában például egy Fiat 500 nyerhető, az Allianz Egészségpénztár vásárlási utalványt kínál az új tagokat ajánlóknak, míg a Vitamin Egészségpénztár egy iPhone 15 Pro-t ajánl fel a legalább 300 ezer forintot befizető tagoknak. Az MBH Gondoskodás Egészségpénztár és az OTP Egészségpénztár hasonló befizetési akciókat hirdet, míg a Patika Egészségpénztár pontgyűjtő programot működtet.

Az egészségpénztárak által kínált akciók és nyereményjátékok tehát jelentős előnyöket kínálhatnak a tagoknak, és ösztönözhetik őket a pénztárak szolgáltatásainak aktívabb igénybevételére.