A járdaszegélyek új szerepe az elektromos autók töltésében

Németországban, Köln agglomerációjában új megoldásként jelentek meg a "töltőszegélyek", amelyek lehetővé teszik az elektromos autók töltését közvetlenül az út szélén, így megoldást nyújthatnak a töltőállomások telepítésének helyhiány problémájára.

A városi környezetben gyakran akadályozza a töltőállomások telepítését a helyhiány és a járdák kábelezésének nehézsége. A töltőszegélyek, amelyeket Németországban már alkalmaznak, a járdaszegélybe épített rendszerek, amelyek földbe ágyazott aljzaton keresztül látják el árammal az elektromos járműveket. A Rheinmetall technológiai csoport által fejlesztett és a TankE töltőinfrastruktúra-szolgáltató által üzemeltetett, Köln városának finanszírozásával létrehozott töltőállomások célja, hogy elősegítsék a kényelmes elektromos autózást. Az áramszolgáltatók is támogatják ezt a praktikus kezdeményezést.

A Rheinmetall-rendszer előnyei közé tartozik a minimális helyigény, ami különösen vonzóvá teszi a városközpontokban és agglomerációkban, ahol korlátozott a bővítési lehetőség. A rendszer beépített fűtőberendezése megakadályozza a téli fagyást, és képes megolvasztani a havat és a jeget. A telepítése is egyszerűbb, mint a hagyományos töltőállomásoké, és a városi infrastruktúrát korszerűsítheti anélkül, hogy nagyobb felfordulást okozna. A műemlékvédelmi szempontok miatt korlátozott területeken is alkalmazható, hiszen a járdaszegélybe süllyeszthető áramforrás nem zavarja az épített örökség korahű képét.

A töltőszegélyek hasznosak lehetnek abban az esetben is, ha az áramforrás messze van az út szélétől, és a kábelt nem lehet a járdán vagy felette vezetni. A járda alatti minimális munkálattal történő kábelezés lehetővé teszi, hogy az elektromos autók csatlakozóját anélkül kössék az áramforráshoz, hogy a töltőállomástól a kocsiig a járdán keresztül kellene húzni a drótot.